پنجشنبه نهم فروردین ماه
فرنگی کاران ایرانی گل کاشتند

آستانه در ید قدرت شاگردان رنگرز

شاگردان حسن رنگرز یک بار دیگر افتخار آفرین شدند.

استعداد های ناب ایرانی در سایه ی تدابیر و برنامه ریزی کم نظیر در آستانه درخشیدند تا نشان دهند که چشمه جوشان کشتی در جای جای وطن عزیزمان فوران می کند و مربیانی همانند رنگرز با استادی هر چه تمام تر از این منابع خدادای در جهت سربلندی نام ایران استفاده می کنند.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، امین میرزازاده دارنده مدال نقره جهان و آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست این مسابقات بود که در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم برابر منگ از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و چهارمین مدال طلای ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

میرزازاده پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت

 پیش از این پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم با شکست تمامی رقبای خود به مدال طلا رسیدند و امین کاویانی‌نژاد نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار فینال وزن ۷۷ کیلوگرم به میدان نرفت و صاحب مدال نقره شد.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، شاگردان حسن رنگرز با نمایش بی‌نظیر خود صاحب ۴ مدال طلا و یک نقره شدند.

رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی این مسابقات فردا دوشنبه برگزار می‌شود و مهدی محسن نژاد در ۶۰، رضا عباسی در ۶۷، سجاد ایمن طلب در ۷۲، علیرضا مهمدی در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف رقبایشان می‌روند.

گزارش: احمد دباغ