شنبه یکم اردیبهشت ماه

لیورپول 2-2 آرسنال

مساوی کننده فقید روبرتو فیرمینو رقابت قهرمانی را کاملاً باز کرد.

در حالی که گابریل مارتینلی و گابریل ژسوس آرسنال را به اولین برد در آنفیلد از سال 2012 به دست آورده بودند اکنون محمد صلاح و روبرتو فیرمینو امتیازی آوری برای لیورپول در مسابقه هیجان انگیز به گل دست پیدا کرند البته صلاح قبل از امتیاز مطمئن آرون رمزدیل، پنالتی را از دست داده بود.

ضربه سر دیرهنگام روبرتو فیرمینو باعث شد لیورپول با آرسنال پیشتاز به تساوی 2-2 دست یابد، در حالی که رقابت قهرمانی لیگ برتر در یک رویارویی هیجان انگیز در آنفیلد به پایان رسید.

به نظر می رسید توپچی های پیشرو در لیگ، سخت ترین ارزیابی را از اعتبار قهرمانی خود با اولین برد در آنفیلد از سال 2012 به بعد، زمانی که گابریل مارتینلی و گابریل ژسوس در یک طلسم آغازین 28 دقیقه ای شاهانه زدند، پشت سر بگذارند.

محمد صلاح قبل از پایان نیمه اول به لیورپول کمک کرد اما به نظر می رسد پنالتی از دست رفته او در نیمه دوم پیروزی را برای آرسنال به ارمغان آورد و آنها را برای بازگرداندن برتری 8 امتیازی خود در قله به آن نیاز داشتند.

اما استقامت لیورپول در سه دقیقه مانده به پایان زمانی که فیرمینو دشمن آرسنال مسابقه را با ضربه سر به تساوی کشاند - یازدهمین گل او در لیگ برتر مقابل توپچی ها - نتیجه داد.

این درام در یک فینال هیجان انگیز ادامه یافت زیرا آرون رمزدیل دروازه بان آرسنال دو سیو شگفت انگیز برای جلوگیری از گلزنی صلاح و ابراهیما کوناته در وقت های تلف شده انجام داد، زیرا آرسنال به اولین امتیاز آنفیلد در هفت فصل رسیده بود.

آرسنال همچنان با شش امتیاز اختلاف در صدر لیگ برتر باقی مانده است و هنوز سرنوشت را در دستان خود دارد، اما پایان برد هفت بازی آنها تنها قهرمانی منچسترسیتی را که یک بازی کمتر انجام داده و به توپچی های شجاه خوش آمد می گوید.

رتبه بندی بازیکنان بازی یاد شده

لیورپول: آلیسون (6)، الکساندر آرنولد (6)، کوناته (7)، ون دایک (6)، رابرتسون (6)، هندرسون (6)، فابینیو (6)، جونز (6)، صلاح (6)، جوتا (5)، گاکپو (5).

ذخیره ها: تیاگو (6)، فیرمینو (7)، نونز (6).

آرسنال: رامسدیل (8)، وایت (6)، هلدینگ (6)، گابریل (7)، زینچنکو (6)، پارتی (6)، ژاکا (6)، اودگارد (6)، ساکا (7)، ژسوس (8) ، مارتینلی (8).

بهترین بازیکن مسابقه: آرون رمزدیل.

گزارش: عباس اسماعیلی