جمعه سی و یکم فروردین ماه
جلوه شاگردان مربی کاربلد شهر ایذه

دورخیز عالی رنگرز و فرنگی کاران برای فردایی بهتر

کسب پنج نشان طلا و اندوختن 196 امتیاز از قبل مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه اعتقاد راسخ حسن رنگرز به جوانان و چرخه انتخابی تیم ملی است.

نسل جوانی که طی مسابقات سال گذشته از جمله امید های جهان خودنمایی کرده اند امروز در آستانه قزاقستان نوید روز های درخشان تری را داده اند در این بین شاگردان مربی سازنده شهر ایذه استان خوزستان لقمان رضایی جلوه دیگری داشته اند.

پویا دادمرز که پیشتر نیز در عرصه های بین المللی خودنمایی کرده بود به اتفاق ایمان محمدی بار دیگر نام خوزستان را برتارک کشتی فرنگی ایران زنده نگه داشتند. ایمان محمدی از نگاه ما ستاره تیم پرستاره ایران بود. او پشتوانه عالی برای محمدرضا گرایی قهرمان المپیک است.

حسن رنگرز حالا با دانش و کارنامه ای روشن برای بازی های آسیایی و نیز انتخابی المپیک دور خیز کرده است.

سی و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 20 و 21 فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز دروزن 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، سجاد ایمن طلب در وزن 72 کیلوگرم،‌ امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

 در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر رازاک مغلوب بیشیکیف از قرقیزستان شد و پنجم شد.

در وزن 72 کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 1 ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار روهیت داهیا از هند را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه یک بر یک ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه 7 بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 از سد اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری 2 بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

رده بندی تیمی:

1- ایران 196 امتیاز

2- قرقیزستان 166 امتیاز

3- قزاقستان 160 امتیاز

4- ازبکستان 121 امتیاز

5- ژاپن 116 امتیاز

6- هند 115 امتیاز

7- چین 100 امتیاز

8- کره جنوبی 66 امتیاز

گزارش: احمد دباغ