جمعه دهم فروردین ماه
فوتبالی که پایه و اساس ندارد؛

اوضاع قمر در عقرب سرخابی ها!

پرسپولیس هم مانند استقلال حال و روز خوشی ندارد.

بدهی های سنگین و اخبار ضد و نقیض در باره حذف از آسیا و تغییرات هیات مدیره شرایط دو تیم را در آستانه شهر آورد به هم ریخته است.

سرخابی ها در پنج هفته پایانی لیگ و بازی سخت پیش: رو در شهر آورد بدجوری در چنبره موضوعات مالی و مدیریتی گرفتار شده اند! هر روز خبرهای ناخوشایندی به بیرون درز کرده و هواداران را دچار دلشوره می کند.

بازیکنان و کادر فنی دو باشگاه به جای آرامش و تلاش برای رقابت با سپاهان در بالای جدول به حواشی و اخبار ریز و درشت باشگاه توجه دارند. فتح الله زاده شب گذشته به وضوح جدایی خود را در برنامه تلویزیونی لیگ یرتر اعلام کرد. احتمالا این تصمیم با نامه کتبی فتح الله زاده نهایی خواهد شد.

در باشگاه پرسپولیس هم بسته شدن حساب باشگاه و اعلام تغییرات در هیات مدیره که از سوی سازمان خصوصی سازی رسانه ای شد، معادلات و محاسبات اجرایی را مختل کرد.

این درحالی است که دو تیم جمعه و شنبه در عرصه لیگ با رقبا بازی دارند و شهر آورد هم در پیش است .

سرنوشت قهرمانی سرخابی ها در لیگ برتر به مویی بند است. در صورت لغزش این دو تیم قطعا سپاهان با استفاده بهینه از شرایط جام قهرمانی را به دست خواهد آورد.

شاید گزینه مناسب تر این باشد که وزارت ورزش با هماهنگی سازمان خصوصی سازی تا پایان لیگ برتر از ایجاد تغییر در هیات مدیره دو باشگاه خودداری کند. در صورت اصرار فتح الله زاده به استعفا هم حداقل سرپرستی تعیین شود، اما هیات مدیره استقلال موقتا در مصدر امور باقی بماند.

این توصیه را بدان جهت پیشنهاد دادیم و یقین می دانیم در صورت از دست دادن قهرمانی یکی از دو تیم، تمام مشکلات متوجه وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی خواهد شد.

در آن زمان هواداران کاسه کوزه ها را سر آنها شکسته و جار و جنجال جدیدی ایجاد خواهند کرد. بنابراین راه صواب این است که مسئولان ذیربط دست به عصا حرکت کرده و از تغییرات ناگهانی خود داری کنند.

از طرفی به جهت شرایط رقابت هم عادلانه نیست که سپاهان بدون دغدغه کار را ادامه دهد، اما سرخابی ها با کوهی از مشکلات و دغدغه روزانه کار را پیش ببرند.

رقیب اصفهانی با پیشتیبانی خوب هیات مدیره در عرصه رقابت حاضر شود، اما سرخابی ها از سرنوشت یک ساعت بعدی باشگاههای دغدغه و دلهره داشته باشند!

البته تمام این رخدادها و مناقشات از  نبود مدیریت صحیح نشات می گیرد و عدم نظارت بر عملکرد دو تیم تحت امر وزارت ورزش، موجب بروز ناهنجاری و  مشکلات مالی و مدیریتی می شود و جامعه فوتبال را دردسر می اندازد.

نویسنده: احمد میرزاییان