پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
روزهای داغ و نفس گیر در لیگ فوتبال

سپاهان، پرسپولیس و استقلال، کدامیک باز می مانند؟

دیدارهای نفس گیر و داغ هفته بیست و ششم لیگ فوتبال برتر طی دو روز بین جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

با توجه به اتفاقاتی که در هفته بیست و پنجم بازی ها رقم خورد، اکنون شرایط جدول به گونه ای آرایش یافته  که در صدر جدول رقابت به صورت میلی متری در آمده است.

در حال حاضر سپاهان با 52 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد، اما دو تیم پرسپولیس و استقلال با 51 امتیاز و با یک امتیاز اختلاف در تعقیب سپاهان هستند.

دیدار های هفته بیست و ششم، عملا هفته سرنوشت ساز خواهد بود، زیرا یک لغزش می تواند مدعیان را کورس عقب بیندازد. اینکه حلقه گرفتاری گردن آویز کدامیک از مدعیان خواهد شد باید تا پایان بازی های هفته بیست و ششم حوصله به خرج داد.

در این هفته، پرسپولیس با مس کرمان دیدار خواهد داشت، تیم کرمانی در جدول شرایط مناسبی ندارد، اما در مسیر بیانیه نویسی و ایجاد حرف های حاشیه ای در شکل و شمایل مصاحبه های آنچنانی از عوامل این تیم، بسیار فعال و پر انرژی دیده می شود.

استقلال در این هفته با هوادار دیدار خواهد داشت، هوادار تا به امروز نشان داده است که تیم دست و پا بسته ای نیست و به سادگی امتیاز از دست نمی دهد، حالا باید دید که مقابل استقلال چه چهره ای از خود نشان خواهد داد.

دیگر مدعی تیم قهرمانی، یعنی سپاهان، در خانه میزبان تیم مس رفسنجان خواهد بود. مس رفسنجان از آن دست تیم هایی به شمار می آید که راه و روش امتیاز گرفتن از دیگران، خصوصا از تیم های مدعی را خوب می داند. بی شک در اصفهان می تواند برای سپاهان درد سر ساز باشد.

نفت مسجد سلیمان که در انتهای جدول در حال دست و پا زدن است، میزبان تیم ذوب آهن است. نفتی ها از این میدان به دنبال باز کردن گره های کور جلوگیری از سقوط هستند، گرچه اندکی دیر شده است.

نساجی در خانه اش بدون مطهری و بلکه با سانتوز مربی جدید از تیم آلومینیوم اراک پذیرایی خواهد کرد. هر دو تیم دارای سبک خاصی در فوتبال هستند که همین نکته پیش بینی نتیجه این بازی را سخت کرده است. گل گهر با فولاد از بازی های تماشایی هفته خواهد بود، هرچندکه گل گهر پس از جدایی قلعه نوعی دیگر آن تیم گذشته نیست.

ملوان در انزلی میزبان تراکتور است، ملوان برای ماندگاری خواهد جنگید و تراکتور با خمز برای به تصویر کشاندن قدرت خود به میدان خواهد آمد. پیکان به آبادان سفر خواهد کرد. تیم خودرو ساز تهرانی اگر بخواهد می تواند از میدان نفت آبادان که تیم آبادانی همچنان لبه تیز تیغ را بر گردن احساس می کند، با دست پر به تهران بازگردد. با پایان بازی های هفته بیست و ششم، سر نوشت بسیاری از اگر و اما ها روشن خواهد شد.

گزارش: اکبر عزیزی