پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
کشتی آزاد قهرمانی آسیا – قزاقستان

بارقه ی امیدی به نام عموزاده!

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا در شرایطی آغاز شد که چهار آزادکار ما در روز نخست رقابت ها حذف شدند تا پیشبینی ها دست اندرکاران این رشته در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

هرچند که طلای رحمان عموزاده بارقه ای امیدی در اردوی تیم ایران بود اما منتظر می مانیم تا در ادامه این رقابت ها سرنوشت مابقی کشتی گیران اعزامی را در ترازوی قضاوت قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قزاقستان آغاز شده که در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد موفق شد قهرمانی سال گذشته اش را تکرار کند و به دومین طلای بزرگسالان خود در قاره کهن برسد؛ طلایی که اگر چه تک مدال زرین ایران در پنج وزن نخست بود اما حسابی شرایط ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم را پیچیده کرد.

بر اساس چرخه انتخابی، در این وزن باید پیمان بیابانی که قهرمان کشور شده بود به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شد؛ در صورت قهرمانی در آسیا، بیابانی به مرحله نهایی چرخه راه پیدا می کرد و باید با رحمان عموزاد قهرمان جهان در سال گذشته به رقابت می پرداخت، و در صورت عدم قهرمانی هم می بایست پیمان در جام تختی کشتی می گرفت و در ادامه احتمالا نفر برتر جام تختی به مصاف رحمان در مرحله نهایی چرخه می رفت.

با این وجود مصدومیت بد موقع بیابانی روی همه این مراحل خط قرمز کشید و کادر فنی تصمیم گرفت رحمان عموزاد را به قهرمانی آسیا اعزام کند؛ هرچند خیلی ها معتقد بودند حق کیان محمود جانلو بود تا به عنوان نفر دوم قهرمانی کشور به آسیا اعزام شود اما به هر حال، رحمان موفق شد به قهرمانی آسیا برسد تا حالا شرایط ملی پوش این وزن مبهم باشد.

سال گذشته رحمان قهرمان کشور شد و در ادامه با قهرمانی در آسیا، موفق شد مستقیما به دوبنده تیم ملی برسد؛ از سوی دیگر امسال هم پیمان بیابانی در حضور همه مدعیان قهرمان کشور شد و حالا که به آسیا اعزام نشده و رحمان توانسته در این تورنمنت اول شود، زمزمه هایی مبنی بر ملی پوش شدن او به گوش می رسد که باید دید کادر فنی برای این موضوع چه تدبیری دارد تا کلاف انتخاب ملی پوش این وزن، بیش از این پیچیده نشود.