شنبه یکم اردیبهشت ماه
پیش به سوی هندبال قهرمانی آسیا

اصفهان در انتظار ستارگان قاره جهان

در این بین تیم فولاد مبارکه سپاهان پا را فراتر گذاشته و در سال 2004 به میزبانی تهران، در فینال این رقابت ها حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مرور اجمالی بر کارنامه این سه تیم نشان می دهد که فولاد مبارکه سپاهان با کسب یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی به عنوان پرافتخارترین باشگاه هندبال ایران در آسیا، ذوب آهن با دو عنوان سومی و نفت و گاز گچساران با یک رتبه چهارمی، سه تیم عنوان دار از کشورمان در این رقابت ها هستند.
جالب است که هر سه  تیم برتر باشگاه های آسیا در ادوار گذشته از کشور قطر هستند. تیم السد با هفت عنوان و تیم های الجیش و الدحیل هرکدام با پنج عنوان آسیایی در صدر بهترینهای آسیا در ادوار گذشته قرار دارند.
بررسی آخرین دوره از رقابت های باشگاه های هندبال مردان آسیا نشان می دهد که تیم های فینالیست دوره گذشته ( الکویت و النجمه) که چندی پیش در رقابت های قهرمانی باشگاههای عربی هم به دیدار فینال راه پیدا کردند، بعنوان تیم های مدعی و سرسخت ترین رقبای باشگاه های کشورمان در این رقابت ها محسوب می شوند.
عده زیادی از کارشناس هندبال در قاره کهن بویژه کشورهای عربی معتقد هستند که کیفیت رقابت باشگاه های آسیا از رقابت های قهرمانی آسیا بالاتر است زیرا علاوه بر حضور بازیکنان شاخص آسیایی در این تورنمنت، تیم های متمول عربی از ستارگان نامدار دنیای هندبال در ترکیب خود استفاده می کنند. برای مثال تیم الکویت که عنوان قهرمانی دوره گذشته در حیدرآباد هندوستان را یدک می کشد، در درون دروازه از علی صفر دروازه سابق واردار مقدونیه، فرانکیس مرزو برترین گلزن جهان در مسابقات قهرمانی جهان 2021 ، آنخل هرناندز بغل راست تیم ملی پرتغال، خط زن تیم ملی برزیل و کلکسیونی از بازیکنان نامدار از کویت بهره مند است که شرایط را برای تیم های رقیب سخت تر خواهد کرد.

به نظر می رسد تیم النجمه بحرین با شاکله اصلی تیم ملی بحرین به عنوان نماینده آسیا در المپیک توکیو نیز رقیب سختی برای نمایندگان کشورمان خواهد بود. آنها علاوه بر عبدالحسین دروزاه بان تیم ملی بحرین، از محمد میرزا، محمد حبیب و سایر ستارگان کشورهای عربی از جمله احمدالاحمر مصری بهره خواهند برد. در این بین نباید از تیم های قطری یعنی الریان و الدحیل غافل شده که آنها هم در لیگ ستارگان قطر تیم های باکیفیتی دست و پا کرده اند.
مسابقات هندبال قهرمانی باشگاههای مردان آسیا از 11 تا 22 خرداد به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد و 11 تیم حاضر در این تونمنت در قالب دو گروه زیر به مصاف هم خواهند رفت :

گروه A
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان (ایران)
باشگاه هند (هند)
باشگاه عمان کلاب (عمان)
الکاظمه (کویت)
الریان (قطر)

گروه B
نیروی زمینی شهید شاملی کازرون (ایران)
الکویت (کویت)
الدحیل (قطر)
النجمه (بحرین)
باشگاه جوانان (چین)
باشگاه تاشکند (ازبکستان)