جمعه دهم فروردین ماه
کشتی آزاد قهرمانی آسیا

فقط کریمی و دیگر هیچ...

مسابقه کشتی آزاد قهرمانی آسیا باز هم شاهد ناکامی کشتی گیران ایرانی بود در این بخش فقط علیرضا کریمی توانست همانند عموزاده با مدال خود سیمای کدر کشتی آزاد را کمی شفاف سازد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در جریان رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم و پایانی کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در آستانه قزاقستان، علیرضا کریمی در ۹۲ کیلوگرم راهی دیدار فینال شد، یاسین رضا در ۶۱ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار رده بندی رفتند، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت و حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله  با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۹ بر ۱ شامیل ایساکوف از اردن را شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماگومدرسول اصلویف از بحرین با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قزاق، ابوذری از دور مسابقات کنار رفت.


در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با  نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کریمی در این دیدار به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن که فرزند جواد اسفنجانی مربی ایرانی کشتی در ژاپن است، مغلوب شد و با توجه به صعود قاطع یوشیدا به ژاپن، محبی راهی گروه بازنده ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی دارنده مدال های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان پس از استراحت در دور نخست،‌ با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در شرایطی که تا ۲ ثانیه مانده به پایان ۶ بر ۳ از موخنتور از مغولستان پیش بود، یک فن ۴ امتیازی خورد تا ۷ بر ۶ عقب بیفتد. با رد اعتراض کادر فنی، یک امتیاز دیگر نیز به کشتی گیر مغول داده شد تا معصومی ناباورانه ۸ بر ۶ بازنده شود و به دیدار رده بندی برود.


در روز نخست این مسابقات و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست، رحمان عموزاد به مدال طلا رسید و امیرحسین کاووسی در ۷۹ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند. علیرضا سرلک و مرتضی قیاسی نیز از رسیدن به مدال بازماندند.