شنبه یکم اردیبهشت ماه
سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا  قزاقستان

رضایی و معصومی در دیدار رده بندی

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که یک نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافت و دو نماینده دیگر نیز راهی دیدار رده بندی شدند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت، یاسین رضایی در وزن 61 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

امیرحسین کاووسی در وزن 79 کیلوگرم و ارشک محبی در وزن 82 کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت ها کنار رفتند.

نتایج نمایندگان کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 6 و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله  با نتیجه 11 بر 2 مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار با کودای اوگاوا از ژاپن کشتی می گیرد.

در وزن 74 کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، ابوذری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با  نتیجه 5 بر 2 گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینا راه یافت. کریمی در این دیدار به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،‌ محبی به گروه بازنده ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه 6 بر 4 مغلوب گانخویاگ گانباتار از مغولستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان با نتیجه 8 بر 6 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. معصومی در این دیدار به مصاف بوهردون از چین می رود.