پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

انصاری: کشتی ایران به مردان بزرگ نیاز دارد

محمد انصاری  قهرمان اسبق تیم ملی کشتی آزاد طی مصاحبه ای به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: کشتی ایران به مردان بزرگی مثل استاد منصور برزگر احتیاج دارد.

تیم ملی کشتی آزاد از نداشتن یک سردار مقتدر در راس کادر فنی  دارد ضربه می خورداین روز ها کشتی ما بزرگترین ضربه ها را از تعارفات غیر متعارف و غیر واقع خورده است. در حقیقت تعریف و تمجیدهای بی جا به جهت خوش‌آمد اصحاب قدرت باعث شده تا طی این سال ها، کشتی ایران با وجود تمام ظرفیت ها و پتانسیل های فنی و سرمایه انسانی، نتواند جایگاه حقیقی خود را در کشتی جهان به دست آورد.

‌به سخنی در بزنگاه‌های تاریخی که کشتی ایران می توانسته در عرصه بازی‌های المپیک و جهانی، صاحب موفقیتی ممتاز شود، به دلیل عدم استفاده از بزرگان کشتی، بی توجهی به مربیان سازنده و خود بزرگ بینی و ترجیح رفاقت ها بر شایستگی های فنی، کشتی ایران به حداقل ها بسنده کرده و نتوانسته گلیم خود را سالم از تند باد حوادث سالم بیرون بکشد .

بی تعارف باید بگویم کشتی گیر فهیم، با اخلاق و بزرگ ستاره ای چون حسن یزدانی که الحق و انصاف و بر خلاف میل و نظر بعضی ها، شایستگی کسب عنوان برترین کشتی گیر سال ایران را دارد، نیازمند این است که زیر نظر بزرگمردی چون استاد منصور برزگر تاکتیک های زیرگیری خود را به عنوان سلاحی برنده در مقابل حریفان و از جمله" تیلور" آمریکایی از نو مرور کند تا با اصلاح لازم در اجرای این فن خالص ایرانی، ظرافت های فنی اجرای این فن را از جهات مختلف، بازیابی کند .

شاید این حرف و نظر من به ذائقه بعضی ها خوش نیاید اما حقیقت را گفت هر چند تلخ باشد. بی شک وقتی استاد برزگر را داریم باید از وجودش بهره‌های فنی لازم را برگیریم و سرمایه های خود را از کلاس بزرگانی همچون او محروم نکنیم .

تاکید می کنم بزرگی و آقایی در کشتی جهان به شعاردادن، استفاده از مربیان ناپخته و افرادی که به جهت دوستی های دیرین، تسلیم محض فرامین بالادستی آن هم بدون کوچکترین اثرگذاری مثبت در تصمیم گیری های کلان مدیریتی هستند، دردی را از کشتی ایران دوا نمی کند.

مخلص کلام اینکه کشتی ایران این توان و استعداد را داراست که در المپیک پاریس به موفقیتی بزرگ دست یابد، مشروط به اینکه تنها نوک بینی خود را نبینیم و با دوری از کبر و غرور و باورهای صرفا شخصی، منافع ملی کشتی را تمام و کمال مورد توجه قرار دهیم. بی شک زمان کوتاه است و نباید بیش از این در تنگناهای تفکرات خام، زمان را بیش از این به ضرر کشتی ایران هدر داد .

گفت و گو: احمد دباغ