پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نقد کارنامه کشتی گیران ایران

عامل: آزادکاران نیازمند آنالیز هستند

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 5 مدال طلا 2 نقره و یک برنز قهرمان آسیا شد.

شاگردان حسن رنگرز آمادگی بدنی و روحی ایده آلی داشتند و در انتخاب تاکتیک های مناسب کارآیی مطلوبی ارائه دادند.

هادی عامل گزارشگر و کارشناس کشتی ضمن بیان مطلوب فوق افزود: توانمندی های حسن رنگرز را در مسابقه امید های جهان و جام جهانی صربستان دیده بودیم که چه کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته بودند.

تمرینات حساب شده و دقیق علمی، شادابی بی نظیری به فرنگی کاران ایران تزریق کرده بود. از نگاه من 5 کشتی گیری که مدال  طلای آسیا را کسب کردند پنج ستاره تیم اعزامی ایران بودند.

عامل درباره عملکرد کشتی آزاد ایران نیز گفت: بچه های این رشته در اندازه ی نام ایران نبودند و از نظر آمادگی های ذهنی و فنی ایده آل مسابقه ندادند از نگاه من باید این قضیه مورد بررسی قرار گیرد اینکه آیا فشار زیاد تمرینات پیش از اعزام تیم به کشتی گیران آسیب زده است یا اینکه مسائلی دیگر در این ناکامی رقم خورده است.

بحث یک کشتی گیر به نام عموزاده را کنار بگذاریم وی قهرمان جهان بود و در آسیا اول شد. ما در 29 دوره از 35 دوره برگزار شده قهرمان آسیا و تیم مطلق قاره بودیم، در صورتی که اگر با تیم سوم ایران هم راهی می شدیم باز هم می توانستیم در صدر قرار بگیریم.

بنابراین باید به مردم حق داد که از عملکرد ضعیف تیم ناراحت باشند. فدراسیون کشتی همه امکانات از جمله زیر ساختی، تغذیه و اعزام به بهترین نحو انجام داد و در این زمینه سنگ تمام گذاشت آقای دبیر رئیس فدراسیون قهرمان المپیک بود و به نظر من به اندازه 10 مربی این ورزش را می شناسد. اما حالا که در سطح آسیا خوب ظاهر نشده ایم فرصت مناسبی است تا با آنالیز و دلایل ضعف های به وجود آمده کشتی گیرانمان را برای مسابقات جهانی و المپیک آماده سازیم.

عامل در پاسخ به پرسش البرز ورزشی مبنی بر اینکه آیا کادرفنی تیم ملی آزاد نیازمند تغییرات است گفت: نمی شود با یک نتیجه احساسی برخورد کرد از سوی دیگر من در جایگاهی قرار ندارم که بخواهیم درباره کادرفنی تصمیم بگیرم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی