جمعه سی و یکم فروردین ماه

کادر فنی کشتی آزاد باید جوابگو باشد

در مسابقات آسیایی 2023  قزاقستان هر چقدر که نتایج و عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی به مدیریت حسن رنگرز درخشان و امیدوار کننده بود، نتایج و عملکرد تیم آزاد و پژمان درستکار ضعیف و ناامید کننده بود.

هر چند تیم آزاد از قهرمانی کشور انتخاب شده بود اما آیا مقصر این نتایج و عملکرد هم چرخه است؟

اگر همه چیز در چرخه خلاصه می  شود پس نقش کادر فنی چیست؟ اگر مقصر، چرخه است پس اردوهای آماده سازی به چه هدفی تشکیل می شود؟

اگر قرار است کادر فنی مسوولیت نتایج دور از انتظار را قبول نکند همان بهتر که کشتی گیرها در شهرهای خودشان و زیر نظر مربیان خودشان تمرین کنند و مستقیم به مسابقات اعزام بشوند.

اگر مقصر این نتایج، کم تجربگی نفرات اول قهرمانی کشور بود، پس چرا نفرات با تجربه ای مثل گلیج و سرلک و قیاسی هم نمایش ضعیفی داشته اند؟

پس از آن باخت جنجالی در نیمه نهایی، چرخه باید امیررضا معصومی را برای رده بندی جمع و جور می کرد یا وظیفه کادر فنی بود؟

بدن خسته و بی حال علیرضا سرلک و ارشک محبی و حسین ابوذری را چرخه باید آماده می کرد یا کادر فنی؟

اگه قرار بر رعایت چرخه بود پس چرا به جای پیمان بیابانی، کیان محمود جانلو که نفر دوم قهرمانی کشور بود اعزام نشد؟ چرا کادر فنی رفت سراغ رحمان؟ پشتوانه سازی کادر فنی و میدان دادن به نفرات دوم و سوم قابل دفاع و شایسته تحسین است اما همون طور که از عملکرد مثبت کادر فنی در جهانی نروژ دفاع کردیم، اکنون نیز باید از عملکرد فدراسیون و کادر آزاد انتقاد کنیم.

چشم انداز تیم آزاد با این عملکرد، اصلا چشم انداز خوبی نیست نه آمادگی جسمانی بچه ها خوب بود نه اشکالات فنی شان برطرف شده بود و نه تاکتیک و آنالیزمان خوب بود اکثر نفرات یا درجا زدند یا پسرفت کردند

بچه های ما در این مسابقات چند پیروزی مقابل عنوان داران جهان به دست آوردند؟

جامعه کشتی از علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون و پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتظار پاسخگویی دارد نه اینکه مقصر چرخه انتخابی را بداند.

نویسنده: احمد دباغ