پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
سوپرایز جدید لیگ فوتبال عربستان

استخدام 50 بازیکن بزرگ از پنج قاره جهان

پیوستن مسی به رونالدو در آغاز برنامه‌هایی برای قرار دادن عربستان سعودی در نقشه فوتبال جهان است.

کریستیانو رونالدو با انتقالش به النصر در ماه دسامبر، تیترهای جهانی را به خود اختصاص داد و لیونل مسی می تواند با انتقال به لیگ برتر عربستان (SPL) در تابستان امسال راه رقیب بزرگ خود را دنبال کند. اما در حالی که دو ستاره بزرگ فوتبال، عمدا یا غیر از این، شهرت فوتبال عربستان سعودی را بالا می‌برند، منابع به ESPN گفتند که تابستان امسال تغییری در نوع بازیکنانی که به این کشور خاورمیانه نقل مکان می‌کنند، به وجود خواهد بود.

عربستان سعودی برای اولین بار در ماه دسامبر میزبان جام باشگاه های جهان است و این کشور همچنین در نظر دارد پیشنهادی برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2030 ارائه دهد. یک تورنمنت سه قاره ای ترکیبی با میزبانی مصر و یونان پیشنهاد شده است و در لیگ داخلی خود، انتقال رونالدو به النصر پس از لغو متقابل قراردادش با منچستریونایتد، به تبدیل SPL از یک رقابت کاملاً ناشناخته به رقابتی تبدیل شد که طی یک ماه قراردادهای پخش تلویزیونی را در پرتغال، ایتالیا، یونان، آلمان، اتریش و سوئیس در پی داشت.

بیشتر تمرکز روی عملکرد رونالدو برای النصر و چشم انداز پیوستن مسی به بزرگترین و موفق ترین تیم عربستان، الهلال است، زمانی که قراردادش با پاری سن ژرمن در پایان این فصل به پایان می رسد.

توجه به بازی دوستانه بین النصر و پاری سن ژرمن در ریاض در 19 ژانویه، اولین بازی رونالدو پس از انتقال به عربستان سعودی، نشان داد که اگر این دو برای اولین بار از سال 2018 در یک لیگ متحد شوند، به قول معروف چه می شود.

اما منابعی در عربستان سعودی به ESPN گفته اند که قصد دارند تا 50 بازیکن از پنج لیگ بزرگ اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا) و تیم برتر پرتغال در تابستان امسال را به لیگ عربستان منتقل سازند. این طرح که توسط وزارت ورزش عربستان سعودی حمایت می شود، این است که بازیکنان خارج از قرارداد در این لیگ ها مورد هدف باشگاه های SPL قرار گیرند.

منبع: ESPN

برگردان: هستی رفیعی