چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

کار سخت کمیته داوران برای انتخاب داور دربی

کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای انتخاب قاضی دربی کار چندان راحتی را نخواهد داشت.

دربی شماره 100 بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس یکشنبه آینده درحالی برگزار می‌شود که طبق روال همه ‌ساله از پیش از آغاز این دیدار گمانه‌زنی‌ها درخصوص داور این بازی داغ است. از حالا برخی نام‌ها برای قضاوت در این مسابقه سخت و حساس شنیده می‌شوند. با این حال فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد داوری را برگزیند که از لحاظ شخصیتی آرام باشد و رفتارهای هیجانی نداشته و سریع دست به کارت نشود.

از آنجا که هر دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند از حالا می‌توان یکی از حساس‌ترین دربی‌های دهه اخیر را پیش‌بینی کرد.  بر همین اساس از روزهای گذشته نام داورانی ازجمله اشکان خورشیدی، بیژن حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی، پیام حیدری، موعود بنیادی‌فر و حسین زاهدی‌فر برای قضاوت در دربی 100 مطرح شده که به‌نظر نمی‌رسد به ‌جز سه گزینه ابتدایی، سایرین از شانس زیادی برای این امر برخوردار باشند و اکرمی به‌خاطر اشتباهات تعیین‌کننده در بازی حساس تراکتور و سپاهان از لیست خارج شده و از آنجا که بنیادی‌فر امروز بازی استقلال و هوادار را سوت می‌زند و زاهدی‌فر نیز بازی رفت دو تیم را داوری کرده بود از این لیست خارج شدند پس شانس بسیار کمی به پیام حیدری خواهد رسید.

 نکته جالب اینکه از بین سه گزینه اصلی کاظمی و خورشیدی امروز در لیگ دسته اول به قضاوت خواهند پرداخت که در این صورت انتخاب یکی از این نفرات برای دربی هفته آینده می‌تواند در نوع خود نیز قابل‌توجه باشد، هرچند اشتباهات تاثیرگذار احتمالی هرکدام می‌تواند تا حد زیادی روی قضاوت آنها در دربی اثر بگذارد و پرونده این دیدار حساس را برای آنها ببندد.

گزارش: نیلوفر مژدهی