سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

گل ویژه برای رکوردزنی امباپه

امباپه در برد 3-1 مقابل لنز رکورد گلزنی در لیگ را برای PSG به ثبت رساند.

در این بازی کیلیان امباپه و لیونل مسی هر کدام یک گل به ثمر رساندند، در حالی که پاری سن ژرمن، پیشتاز لیگ فرانسه از کارت قرمز سود برد و لنز رتبه دوم را 3-1 شکست داد و 9 امتیاز از رقیب خود فاصله گرفت.

این یک گل ویژه برای امباپه بود. او در اوایل این فصل با شکست دادن رکورد 200 گل ادینسون کاوانی به بهترین گلزن تاریخ PSG تبدیل شد. ضربه امباپه مقابل لنز، مهاجم 24 ساله فرانسه را با 139 گل بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن در لیگ تبدیل کرد. کاوانی 138 گل زد.

در مجموع، امباپه در حال حاضر 203 نفر برای پاری سن ژرمن است. مارسی می‌تواند با پیروزی خانگی مقابل تروا در روز یکشنبه بالاتر از لنز پیش رود، در حالی که هفت بازی باقی مانده از دور آخر هفته این هفته باقی مانده است.

لنز کاملاً کنترل را در اختیار داشت تا اینکه در دقیقه 19، سالیس عبدالصامد، هافبک تیم به دلیل یک چالش بی پروا در دفاع راست اشرف حکیمی از زمین اخراج شد.

امباپه بیستمین گل برتر خود در لیگ را با پاسی از هافبک ویتینیا به ثمر رساند و به سرعت چرخید و اولین ضربه را به گوشه پایین سمت راست در دقیقه 31 زد. ویتینها شش دقیقه بعد با یک ضربه 25 متری در همان کرنر برتری را دو برابر کرد.

مسی سپس در دقیقه 40 با امباپه رو در رو شد و او توپ را برای ضربه کم به آرژانتینی فرستاد. این پانزدهمین گل مسی در لیگ بود.

لنز در نیمه دوم بهتر از پاری سن ژرمن بازی کرد، با وجود اینکه یک بازیکن پایین بود. توپ دستی فابیان رویز، هافبک پی اس جی به دنبال یک ضربه کرنر، لنز را به یک پنالتی رساند و پرزمیسلاو فرانکوفسکی، وینگر لهستانی، جیانلوئیجی دوناروما، دروازه بان این تیم را در دقیقه 60 به اشتباه انداخت.

لوئیس اوپندا، بهترین گلزن 15 گل لنز، شوت خود را در 64 مهار کرد و سپس با فشار تیم میهمان به کرنر فرستاد.

کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن، پس از 8 شکست امسال در تمامی رقابت‌ها، تحت فشار بوده است و این هفته به شدت ادعاهایی را که در فصل گذشته هدایت نیس را بر عهده داشت، اظهارات نژادپرستانه و ضد مسلمانان را که از وی نقل شده بود را رد کرد.

در ادامه این بازی ناگفته نماند که دانیلو، مدافع پی اس جی، تقریباً یک گل به خودی شرم آور را به ثمر رساند که پاس برگشتی او از نیمه راه، دوناروما را در دقیقه 10 غافلگیر کرد و با فاصله کمی به بیرون رفت.

زمانی که عبدالصامد هافبک به حکیمی حمله کرد و در یک تکل خطرناک مچ پای چپ او را گرفت، بازی به نفع پاری سن ژرمن تغییر کرد.

همچنین در این روز، رن با نتیجه 3-0 ریمز را شکست داد و یک امتیاز بالاتر از لیل قرار گرفت و در رده پنجم قرار گرفت. ژرمی دوکو وینگر بلژیکی در 20 دقیقه اول دو گل برای رن به ثمر رساند. مدافع آرتور تئات در 69 بازی را 3-0 کرد.

گزارش: هستی رفیعی