پنجشنبه نهم فروردین ماه

تیم ملی با پیشگامی کاپیتان موسوی استارت زد

سرانجام تیم ملی والیبال برای رویداد های مهم سال جاری استارت زد.

تمرینات این تیم در نبود بازیکنان شهداب که برای جام باشگاه های آسیا آماده می شوند و نیز میلاد عبادی پور در شرایطی آغاز شده است که در مورد تمرینات رئیس فدراسیون والیبال از پشتیبانی همه جانبه این تشکیلات برای همه رد های تیم ملی سخن گفت.

اما نکته جالب حرف های سید موسوی است که نشان می دهد نوار کاپیتانی تیم ملی را بر سینه خواهد داشت و با احساس مسئولیت فراوانی از امید ها و بیم ها گفت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت ساز 1402 در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها 2023 در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (16 خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (27 مرداد تا 4 شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (28 شهریور تا چهارم مهر) و رقابت‌های انتخابی المپیک در برزیل (8 تا 16 مهر) شرکت می‌کند.

تمرینات آماده‌سازی این تیم از ساعت 11 امروز (یکشنبه 27 فروردین) با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، میلاد تقوی دبیرکل، اعضای کادر فنی تیم و 19 بازیکن در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد.

سیدمحمد موسوی به نمایندگی از سوی بازیکنان در ابتدای این تمرین درخصوص سال پیش روی تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: همه می‌دانیم که سال سختی را در پیش داریم. مسابقات انتخابی المپیک امسال برگزار می‌شود و برای بالا بردن رنکینگ تیم باید در تمام مسابقات حضوری موفق داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که بازیکنان باید تمام تلاش خود را برای ارائه بازی با کیفیت ارائه دهند، گفت: اگر آسیب داریم مراقب باشیم، اما خستگی بهانه‌ای برای کم‌کاری در تمرین نباشد، چون گاهی در مسابقات خستگی باعث باختمان خواهد شد. سال های بسیاری این اتفاق رخ داده و شما هر چند جوان و باتجربه تر از زمانی که ما مسابقات را آغاز کردیم، هستید، در لیگ ایران و لیگ جهانی بازی کرده‌اید و می دانید که سفرها طولانی و مسابقات سنگین است. تمام تیم‌ها با تمام قوا می‌آیند چون مسابقات VNL برای انتخابی المپیک تاثیرگذار است.

موسوی ادامه داد: اگر همیشه 100 درصد تلاش می‌کردیم، امسال باید بیش از 150 درصد تلاش کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

وی با اشاره به حمایت‌های همیشگی فدراسیون والیبال از تیم ملی، تصریح کرد: دکتر داورزنی همیشه از این ورزش حمایت کردند اما امسال باید ویژه‌تر حامی تیم ملی باشند. مهم‌ترین موضوع پرواز است، شرایط اقتصادی و قیمت بلیت‌ها را می‌دانم اما اگر بتوان بازیکنان را با پرواز بیزینس فرستاد خستگی به تن بازیکنان نمی‌ماند، البته اگر شدنی باشد. همچنین در صورت امکان بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای تیم در نظر گرفته شود تا بتوانیم با تمرینات و مسابقات تدارکاتی خوب حتی در هفته نخست لیگ ملت‌ها هم نتیجه بگیریم. برای این موضوع نیازمند همکاری فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی هستیم تا بتوانیم حضوری موفق داشته باشیم.