چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

کوتاه از فوتبال...کوتاه از فوتبال

با نزدیک شدن به زمان دربی، بازار اخبار و یا کری خوانی عوامل وابسته به دو تیم قرمز و آبی تنور خبر های حاشیه ای و پشت پرده داغ تر از هر زمان دیگر شده است، نگاهی به چند نمونه از آن داریم.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس می گوید: دربی فینال لیگ نیست، جنگ برای قهرمانی در لیگ تا بازی آخر ادامه خواهد داشت، ما خودمان را برای قهرمانی آماده کرده ایم ، اما قبل از آنکه به سکوی قهرمانی برسیم باید از روی پل دربی عبور کنیم، قهرمانی وپیروزی در دربی در دو قدمی ما قرار دارد.

* مهدی عبدی مدافع تیم فوتبال هوادار در ارتباط با شایعات در خصوص تبانی در مورد دیدار استقلال با هوادار واکنش نشان داد و گفت: آمده بودیم که استقلال را شکست دهیم اما روز بد گریبانگیرمان شد اینکه گفته شده، خط دفاع تیم هوادار کم کاری از خود نشان داد قبول ندارم.

* دوران مصدومیت شیخ دیاباته در آستانه دربی به سر رسید و وی روز گذشته در دیدار دوستانه پرسپولیس با سایپا به میدان رفت. در این بازی پرسپولیس با گل شیخ دیاباته به برتری یک بر صفر رسید.

* هادی شکوری بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال، دستیار مربی اسپانیایی تیم فوتبال نساجی قائمشهر شد. شکوری از آن دست مربیانی است که در همه رده های فوتبال و با بسیاری از باشگاه ها فعالیت داشته و جالب آنکه هیچگاه میزان ماندگاری وی با اکثریت تیم ها به پایان یک فصل نرسیده است.

* رحیم یوسفی پسشکسوت فوتبال پرسپولیس می گوید: هر زمان از وحید امیری هافبک تیم پرسپولیس حرفی بر زبان آوردم، این بازیکن با تعصب هفته های متوالی در بهترین شرایط آمادگی دیده شد. در حال حاضر هم او بهترین بازیکن پرسپولیس است که می تواند در دربی گره های بازی را به سود گل محمدی باز کند.

* حجت کریمی سرپرست مدیریتی باشگاه استقلال می گوید: باتوجه به معوقه های ساپینتو، این مربی می تواند در هر زمان دست به فسخ قرارداد یکطرفه بزند البته او فعلا ماندنی شده تا فصل فوتبال به پایان برسد و ما شک نداریم که او در فصل آینده با استقلال نخواهد ماند.

* یکی از شرایط عجیب و غریب ثبت نام بازیکنان سابق فوتبال برای ریاست هیات فوتبال تهران، داشتن  50 بازی ملی در کارنامه است، برای فوتسال و فوتبال ساحلی 80 بازی ملی در نظر گرفته شده است. برای غیر فوتبالی ها سابقه مدیریت دراز مدت در یکی از ارگان های رسمی مد نظر واقع شده. با توجه به قوانین جدید، باید شاهد بازگشت شیرازی به هیات فوتبال تهران باشیم.

* رضا عابدینی دبیر سابق هیات فوتبال تهران که بر سر اختلاف با شیرازی از سمت خود استعفا داده بود از جمله نامزدهای رسیدن به صندلی ریاست هیات فوتبال تهران است. عباس تیموری دبیر کنونی هیات فوتبال تهران هم در حال گرم کردن جهت نشستن بر صندلی شیرازی است.

*  برانکو سرمربی سابق تیم های ملی و پرسپولیس در مصاحبه ای اعلام کرد، اتفاق مهمی که در فوتبال ایران رقم خورد انتخاب امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است، قطعا او نسبت به کی روش نتایج جالبی کسب خواهد کرد. دو بازی اخیر تیم ملی نشان داد که فوتبال تهاجمی جانشین بازی بسته و تفکرات دفاعی کی روش شده است.

* با آنکه هنوز داور دربی به صورت رسمی اعلام نشده است اما در حال حاضر شانس وحید کاظمی داور مازندرانی بیش از سایر داوران، خصوصا بیش از برادران حیدری است. البته اشکان خورشیدی هم در این کورس قرار دارد باید دید در نهایت سوت بازی مهم در دست کدامیک قرار خواهد گرفت.

* با حکم جدید سرپرست باشگاه استقلال آرش برهانی بار دیگر مسئول آکادمی فوتبال باشگاه استقلال شد. این مسئولیت سال گذشته هم در اختیار برهانی قرار داشت که تیم های تحت پوشش آکادمی استقلال نتایج مطلوبی را در فوتبال پایه تهران کسب کردند.

* رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خبر داد: ظرف دو سه روز آینده به دلیل حضورمان در مجلس و دیدار با نمایندگان مجلس، اخبار خوشایندی را در فضای فوتبال به گوش اهالی این ورزش خواهند رساند. باید دید که نمایندگان ورزش درباره پرسپولیس چه نویدی می دهند؟