چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
استخدام نابینایان آری، ناشنوایان نه

تیشه گران: دو میلیارد به خدابنده پاداش دادیم

درد دل مریم خدابنده قهرمان تکواندوی المپیک ناشنوایان بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

دختری از شهرستان فسا در استان فارس که 41 مدال در گنجه ی افتخارات خود دارد. وی از این بابت که شغلی برای ادامه ی زندگی ندارد گلایه می کند.

مهرداد تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان در اینباره به البرز ورزشی گفت: خانم خدابنده دو میلیارد تومان از بابت پاداش عناوین  به دست آمده دریافت کرده است البته این پاداش به سایر قهرمانی ناشنوا نیز تعلق گرفته است.

متاسفانه مشکل اساسی ناشنوایان ما این است که هیات وزیران قهرمانان این رشته را جزو المپین ها نمی دانند لذا قهرمانان نابینا مجوز استخدام می گیرند اما به ورزشکاران زحمتکش ناشنوایان امتیازی داده نمی شود.

دکتر تیشه گران اضافه کرد: با حمایت دکتر سجادی وزیر محترم جوایز قهرمانان ناشنوایان از 27% به 60% افزایش پیدا کرده است و نامه نگاری هایی توسط وزیر محترم انجام شده که امیدواریم مشکلات استخدامی قهرمانان ناشنوا برطرف شود.

رئیس فدراسیون ناشنوایان همچنین از برنامه های خود در سال جدید سخن گفت و افزود: میزبانی جهانی جودوی ناشنوایان بهمن ماه میزبانی دوومیدانی قهرمانی آسیا آبان ماه در جزیره کیش و برنامه ریزی فوتسال قهرمانی آسیا که با شرکت 11 تیم در کشور ما برگزار خواهد شد ضمن اینکه تیم فوتسال ناشنوایان هم باید در مسابقات قهرمانی جهان در سائوپولو برزیل (آبان ماه) و فوتبال قهرمانی آسیا شهریور ماه در مالزی و همچنین رقابت های بین المللی آنکارا از دیگر برنامه های پیش روی فدراسیون ناشنوای کشور است.

گفت و گو: ج - دوستدار