جمعه سی و یکم فروردین ماه
جوایز پرشمار برای لیگ جهانی والیبال

تیم قهرمان یک میلیون دلار

فدراسیون جهانی والیبال پاداش لیگ ملت ها در گروه مردان و زنان را یکسان درنظر گرفته است و به هشت تیم برتر هر گروه دو میلیون و 300 هزار دلار پاداش به قرار زیر تعلق خواهد گرفت:

قهرمان: یک میلیون دلار

نایب قهرمان: ۵۰۰ هزار دلار

تیم سوم: ۳۰۰ هزار دلار

تیم چهارم: ۱8۰ هزار دلار

تیم پنجم: 130 هزار دلار

تیم ششم: 85 هزار دلار

تیم هفتم: 65 هزار دلار

تیم هشتم: 40 هزار دلار

در دور مقدماتی لیگ ملت های والیبال، هر تیم 15 مسابقه خواهد داشت، فدراسیون جهانی والیبال برای دو تیم‌ هر بازی نیز 13 هزار و 750 دلار پاداش درنظر گرفته است که تیم برنده ۹ هزار و پانصد دلار جایزه می‌گیرد و تیم بازنده نیز ۴ هزار و 250 دلار پاداش خواهد گرفت.

بدین ترتیب در مجموع دور مقدماتی لیگ ملت‌ها که در هر گروه مردان و زنان 96 مسابقه برگزار می‌شود، یک میلیون و 320 هزار دلار پاداش پرداخت می‌شود.

همچنین ۱۰۰ هزار دلار به هشت بازیکن برتر لیگ ملت‌های 2023 والیبال به عنوان پاداش از سوی فدراسیون جهانی پرداخت می شود که فهرست آن نیز به قرار زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: ۳۰ هزار دلار

بهترین پاسور: ۱۰ هزار دلار

بهترین پشت‌خط زن : ۱۰ هزار دلار

بهترین دریافت کننده (دو بازیکن) : هر نفر ۱۰ هزار دلار

بهترین مدافع میانی (دو بازیکن): هر نفر ۱۰ هزار دلار

بهترین لیبرو: ۱۰ هزار دلار

از سوی دیگر FIVB در مرحله نهایی این دوره از مسابقات پاداش 30 هزار دلاری برای بازی جوانمردانه در نظر گرفته است و به تیمی که بیشترین کارت سبز را دریافت کند، تعلق می‌گیرد.

بدین ترتیب فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ ملت‌های 2023 در مجموع دو گروه مردان و زنان سه میلیون و 750 هزار دلار جایزه و پاداش در نظر گرفته است.

تیم ملی والیبال ایران تمرینات خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها از 27 فروردین در سالن فدراسیون آغاز کرده است.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و چهار دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال 2023 و در دهمین حضور خود برای دومین بار با سرمربی ایرانی تجربه خواهد کرد.

گزارش: فرزانه میرزایی