پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

معروف باخت، ساعد نرسید!

تیم فنرباغچه بعد از بازی درخشان مقابل زارعت بانک شب گذشته سه بر صفر مقابل هالک بانک باخت، دو ست این بازی در امتیازات 12 و 18 به ضرر تیم سعید معروف شد.

معروف که در بازی با زراعت فوق العاده بود با فاصله کمتر از 24 ساعت مجبور به انجام یک بازی دشوار دیگر شد اما باید بدانیم که در تیم هالک بانک دو ستاره نامدار بازی می کنند.

جاشکه بازیکن پوان آور آمریکایی 20 امتیاز گرفت و نیمر عدالعزیز 17 امتیاز. هالک بانک در 20 مسابقه لیگ ترکیه بدون شکست به پیش رفت و هم اینک جزو سه تیم مدعی لیگ قهرمانان اروپا است. حالا خبر رسید که یکی از حریفان تیم شهداب یزد در جام باشگاه های آسیا نیمر را در اختیار گرفته است.

نیمر خود به تنهایی یک تیم است و حضور وی و خوآن تورنا، جاشکه و بازیکنانی از کوبا و برزیل در لیگ ترکیه نشان دهندع سطح کیفی والیبال باشگاه های این کشور است.

ترکیه هم اینک در جدول رده بندی فدراسیون جهانی والیبال دو پله از تیم ملی ایران ایستاده است. لیگ ضامن پیشرفت والیبال هر کشوری است به شرط اینکه همانند ترکیه، ایتالیا، لهستان و... در جذب سوپراستار های والیبال دنیا موفق باشند.

از سوی دیگر کان گوربوز 10 امتیاز برای فنرباغچه به دست آورد. در مجموع، این یک برد شایسته برای هالک بانک بود.

پلی آف لیگ ترکیه تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و مسابقات برای شنبه و یکشنبه برنامه ریزی شده است. بازی های روز شنبه برای رده های پنجم تا هشتم و نیمه نهایی روز یکشنبه برگزار می شود. هالک بانک دوباره در نیمه نهایی به مصاف آرکاس ازمیر می رود و زیرات به مصاف فنرباغچه می رود و هر دو بازی در قالب بهترین از سه برگزار می شود.

نویسنده: پوریا حمیدی