جمعه سی و یکم فروردین ماه
به بهانه نیم فصل لیگ برتر والیبال ساحلی باشگاه های کشور

شروعی دیر هنگام و پایانی تلخ

دور رفت لیگ والیبال ساحلی باشگاه های کشور در شرایطی به پایان رسید که از جمع تیم های سوپر لیگی فقط شهداب یزد در صحنه حاضر شد.

سومین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال ساحلی باشگاه های کشور که از سیزدهم بهمن ماه در بندرعباس با شرکت سیزده تیم آغاز شده بود در اول اردیبهشت ماه با پشت سر گذاشتن ۱۵۶ دیدار پر فراز و نشیب در پی رفتارهای ناشایست و خارج از قاعده ی برخی تماشگر نماهای بافق یزد با فرجامی تلخ به کار خود پایان داد.

تیم والیبال ساحلی باشگاه پارس جنوبی که بدون شکست قهرمانی نیم فصل را از آن خود ساخت.

متشکل از دو بازیکن با تجربه و قدرتمند به نام های: عباس پور عسگری و علیرضا آقاجانی

با مربیگری: رضا نایینی و خسروانی  بوده که توانست با ارائه بازی های کم نقص برتری خود را در نیم فصل به حریفان دیکته نماید دفاع های پرتوان عباس پور عسگری به همراه توپ گیری های سریع و دیدنی علیرضا آقاجانی منجر به مهار حملات حریف شده و هماهنگی مطلوب در کسب امتیاز در توپ های برگشتی عامل برتری این تیم محسوب شود.

بعد از پارس جنوبی تیم خوش ترکیب ساوانا که سایه به سایه در تعقیب صدر نشین بوده و در بازی اول هم در مقابل پارس جنوبی موفق به شکست دو بر صفر این تیم شد ولی در بازی دوم و گلدن ست با اختلاف نزدیک بازی را واگذار کرد.

از یک بازیکن با تجربه و خوش تکنیک به نام بهمن سالمی و یک بازیکن جوان و قدرتمند بنام سینا شوکتی به مربیگری حمید موحدی تشکیل یافته است که موفق به ارائه بازی های درخشانی در این پیکارها شدند. نقطه قوت این تیم را می بایست در حملات متنوع بر روی تور و سرویس های برق آسا جست و جو کرد.

تیم پیکان بندر دیر که در جایگاه سوم رقابت های نیم فصل قرار گرفت از دو بازیکن باتجربه تیم های ملی به نام های: آرش وکیلی و عبدالحامد میرزاعلی با مربیگری مهندس رضا بحریه با مدیریت فنی آرش رامسری مربی سابق تیم ملی شکل یافته است که در هماهنگی تیمی بسیار موفق عمل کرده و در توپ گیری و ارسال پاس های بی نقص برای یکدیگر و حملات تاکتیکی موفق ظاهر شدند و توانستند در پایان نیم فصل خود را در جمع مدعیان حفظ نمایند.

مثبت و منفی

لیگ برتر والیبال ساحلی باشگاه های کشور را می توان حرکتی ستودنی از سوی کمیته والیبال ساحلی فدراسیون قلمداد کرد که به ایجاد درآمد ثابت برای بازیکنان والیبال ساحلی و جذب جوانان به این رشته ورزشی و توسعه والیبال ساحلی در سطح کشور و حضور بازیکنان جوان در طی رقابت ها انجامید ولی لیگ مدیریت منسجمتر و دقت نظر عالیه را در سطح برگزاری رقابتها را طلب می کند

تغییرات مداوم در زمان برگزاری رقابت ها و عدم سازماندهی مطلوب اکثر میزبانان که همکاری نزدیکتر کمیته والیبال ساحلی با باشگاه ها و هیات های استان ها را طلب می کند از نکات منفی برگزاری لیگ در نیم فصل این رقابت ها تلقی می شود .

همچنین انجام دو بازی پشت سرهم دو تیم با یکدیگر با فاصله زمانی چند ساعته منجر به پایین آمدن کیفیت بازی دوم و عدم جذابیت برای بازیکنان و تماشاچیان شده است.

گزارش: جمشید حمیدی