شنبه یکم اردیبهشت ماه
خاموشی قطب های دوومیدانی

گودرزی: به جای خدمت خیانت کرده اند

دوومیدانی ایران وضعیت بحرانی دارد و باید گفت که این ورزش پر مدال در کشور ما به مرز نابودی رسیده است.

احمد گودرزی عضو سابق تیم ملی در جهانی فلورانس ایتالیا 23 سال سرمربی تیم ملی ایران بود اما اکنون چنان از این ورزش دلزده شده که در فدراسیون های ورزش های همگانی کار می کند.

او می گوید: بعد از کیهانی که در حد و اندازه ریاست فدراسیون نبود رئیس کنونی هم توانایی اداره این فدراسیون را ندارد ما در پنج دوره صحرانوردی قهرمانی آسیا به عنوان نخست دست پیدا کرده بودیم که آقای دکتر سجادی وزیر کنونی نیز عضو این تیم بود.

درصورتی که اکنون به جز خانم فرزانه فصیحی که بتواند ورودی المپیک را کسب کند نداریم. در زمان ما نزدیک به 12 دونده و پرتاب گر ورودی المپیک را به دست آورده بودند گروه پرش ها با آقای شادمهر و غیاثی پرتاب ها با زنده یاد نونژاد و دو های استقامت با خودم همواره در شرایط مطلوب به سر می برد ولی آقایان با انتخابات مهندسی شده وارد فدراسیون دوومیدانی شدند و به جای خدمت خیانت کردند.

در اینباره با آقای دکتر سجادی که شاگرد خود من بود نیز گفت و گو کرده ام: استان گلستان که خاستگاه بهترین پرتاب ها و پرش ها بود، لرستان و فارس دیگر آن فعالیت چشمگیر را ندارند. شیراز قطب بزرگی برای دوومیدانی بود، برادران زارعی خودشان یک فدراسیون بودند هیچکس وجود ندارد که پیگیر نزول سازندگی در این مناطق باشد.

گودرزی اضافه کرد: الان تا دلتان بخواهد دوپینگ این ورزش را احاطه کرد ما حتی با وایلد کارت هم قادر به راهیابی به مسابقات جهانی و المپیک نیستیم چرا از اشخاصی مانند دکتر محمدرضا آشتیانی نمی شود وی دارای پست های جهانی و آسیایی بود و وی متخصص مبارزه با دوپینگ است.

چه فایده دارد که گلایه کنیم؛ بنویسید فاتحه دوومیدانی را خوانده اند.

گفت و گو: ج - دوستدار