شنبه یکم اردیبهشت ماه
معادلات قهرمانی پیچیده شد؛

بازی ستودنی ملوان در نقش جهان

نمایش خوب و جوانمردانه قوهای سپید انزلی در مقابل خیل تماشاگران صفاهانی را باید ستود.

جدا از موضوع مهم قهرمانی، باید همگان از سرمایه هوادار در ورزشگاه ها و ارائه فوتبال پاک و مبارزه با فساد حمایت کنیم.

روز گذشته ورزشگاه مملو از تماشاگران خونگرم و متعصب اصفهانی صحنه هایی زیبا آفرید. این سرمایه گرانبها را باید ارج گذاشت.

لازم است امکاناتی فراهم کنیم تا هواداران فوتبالی با سهولت در ورزشگاه‌ها حاضر شوند. فوتبال با حضور حامیان و مشوقان تیم ‌ها زیبا می شود و به بازیکنان انگیزه می دهد. برد پرسپولیس مقابل استقلال تمام نگاه ها را متوجه ورزشگاه نقش جهان کرده بود.

هواداران اصفهانی هم با مشارکت عالی و پر کردن سکوها حمایتی معنادار از تیمشان داشتند.

این تحلیل را هم باید مورد توجه قرار داد که شرایط ویژه ورزشگاه و حضور هفتاد هزار تماشاگر اصفهانی به بازیکنان ملوان انگیزه مضاعفی داده بود.

بدین لحاظ باید مازیار زارع و بازیکنان کم نام و نشان ملوان را ستود که شجاعانه بازی کردند و تا پای جان جنگیدند.

این یک اصل مهم در فوتبال جوانمردانه است و باید به آن توجه کرد. سپاهانی ها هم اگرچه قدری حریف را در وقت نخست دست کم گرفته بودند، در نیمه دوم نمایشی زیبا و تهاجمی داشتند.

البته حساسیت رقابت در بالای جدول و شتابزدگی و عصبانیت یکی دو بازیکن تا حدودی بر عملکرد سپاهان اثر منفی گذاشته بود. مورایس و همکارانش اگر چه تغییراتی ایجاد کردند، اما یک لغزش ناگهانی در امور دفاعی اساس کار سپاهانی را مختل کرد و دروازه نیازمند باز شد.

حالا تساوی ملوان، مثلث رقابت قهرمانی را حساس تر کرد. پرسپولیس صدر نشین شد. سپاهان و استقلال هم سایه به سایه رقیب سنتی را تعقیب می کنند. لازم است برای دیدارهای آتی برنامه ریزی دقیقی داسته باشیم.

شاید لازم باشد بازی‌های  سه هفته پایانی همزمان برگزار شود.یا حداقل دو هفته بعد همزمان باشد.

ایجاد شرایط استاندارد در ورزشگاه‌ها  و حضور ناظران و داوران مجرب برای دیدارهای این سه تیم باید مورد توجه باشد تا حادثه ای تلخ تمام رشته ها را پنبه نکند.

جا دارد اهتمام جدی به پایین جدول داشته باشیم و برای بازی‌های قعر نشینان هم تدابیر ویژه ای وضع کنیم. در مجموع باید گفت اوج گیری رقابت قهرمانی در بالای جدول زیبا است و شیرین.

این حلاوت و شیرینی زمانی کام هوداران فوتبالی را شیرین تر می کند که در فضایی عادلانه و سالم این قهرمانی معرفی شود. باید این فضا و بستر را با مدیریت و نگاه دقیق مهیا کرد و این امکان را فراهم نمود تا در مستطیل سبز سرنوشت قهرمانی مشخص شود نه در جای دیگر!

نویسنده: احمد میرزاییان