شنبه یکم اردیبهشت ماه

تصمیم یحیی به سود تیم به ضرر شیخ

عدم حضور شیخ دیاباته در ترکیب تیم پرسپولیس بیشترین سود مالی را برای این باشگاه دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پرسپولیس در شرایطی دربی 100 را با پیروزی پشت سر گذاشت که از دو مهاجم خارجی خود در این بازی بهره‌ای نبرد. در این میان شیخ دیاباته اصلا نامش در لیست 20 نفره سرخپوشان دیده نمی‌شد و عیسی آل‌کثیر و محمد عمری نیز به عنوان مهره‌های تهاجمی به لئاندرو پریرا ترجیح داده شدند. این در حالی است که اخیرا شیخ مصدوم نیست اما در پرسپولیس به بازی گرفته نمی‌شود.

البته مصدومیت‌های متعدد شیخ دیاباته قبل از بازی‌های مهم پرسپولیس در این فصل باعث شد که یحیی گل‌محمدی کلا قید او را بزند. اتفاقی که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم. نکته قابل توجه اما اینکه قرارداد شیخ دیاباته با باشگاه پرسپولیس به شکلی است که این مهاجم 350 هزار دلار ثابت می‌گیرد و چند آپشن هم در قرارداد او وجود دارد که دستمزدش را سنگین‌تر می‌کند. این آپشن‌ها به تعداد گل‌های او،  بازی‌ها و تاثیرگذاریش در هر مسابقه بر‌می‌گردد. بد نیست بدانید که این مهاجم تقریبا 89 درصد بازی‌های این فصل تیمش را به هر دلیل از دست داده است.

پس اگر شیخ در ترکیب پرسپولیس نباشد این تیم از لحاظ مالی سود خواهد کرد و باشگاه مجبور نیست دستمزد بیشتری جدا از رقم ثابت قراردادش به این بازیکن پرداخت کند. نمی‌توان گفت نیمکت‌نشینی‌های اخیر شیخ و عدم حضور او در لیست 20 نفره تصمیمی تحمیل‌شده از سوی باشگاه پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی است یا نه اما هرچه هست از نظر مالی به ضرر شیخ و به سود باشگاه پرسپولیس است.