پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه

فوتبال محلات؛ رکورد یا افتخار

برگزاری مسابقات فوتبال محلات آن هم زیر نظر فداسیون ورزش های همگانی یکی از اتفاقات بدیع در ورزش ما است.

فدراسیونی که هنوز به درستی عملکرد سالیانه اخیر آن برای عمومی ساختن ورزش و تربیت بدنی اعلام نشده است اما وقتی سرپرست این فدراسیون خبر از یک رکورد جدید در برگزاری فوتبال محلات می دهد ناچار هستیم که دقیق تر به این رخداد نگاه کنیم.

حضور 41 هزار تیم از سراسر کشور در ظاهر امر غرور آفرین است به ویژه اینکه این جشنواره در تابستان و ایام تعطیلی مدارس برگزار شود.

اما با همه ی خوش باوری که در این زمینه داریم تاکید می کنیم که وزارت ورزش و اولیای امور فرهنگی و تربیتی حساسیت بیشتری نسبت به فوتبال محلات به خرج دهند تا خدایی ناکرده اتفاقات تلخی که به طور معمول در پیرامون جشنواره ها رخ می دهد اذهان را مکدر نسازد.

نخستین قدم در این زمینه سلامت سنجی مربیان و سرپرست تیم ها از نظر روانی و اخلاقی است که باید در راس امور قرار گیرد.

این خواسته به حق درباره مدیران برگزاری رقابت ها نیز باید اعمال شود. هر چقدر به رکورد ها و القاب دهن پرکن رجوع کنیم هرگز نمی توانیم به اندازه ی یک اتفاقی که به عنوان مثال در فلان مدرسه فوتبال یا در حول و حوش تورنمنت های داخلی صورت می گیرد ارزشمند باشد.

پیشنهاد می کنیم که فدراسیون ورزش های همگانی اگر می خواهد فوتبال محلات را متولی گری کند هیات متشکل از اولیای ورزشکاران، روانشناسان و جامعه شناسان را در جوار جشنواره ها مستقر سازند. لطفا به جای بزرگنمایی مسئولیت پذیر و ملی اندیش باشیم و سلامت نوجوانان مملکت را بالاتر از هر منفعت شخصی و بانکی قرار دهیم.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی