جمعه دهم فروردین ماه
لیگ برتر فوتبال انگلستان

آرسنال پا جای پای منچستر سیتی گذاشت

کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که آرسنال در رقابت‌های قهرمانی لیگ برتر انگلیس در این فصل پیش روی کند.

با این حال تیم میکل آرتتا یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌هایی است که می‌توان آن‌ها را تماشا کرد و تلاش می‌کرد تا دور از منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، که چهار قهرمانی را کسب کرده است، این عنوان را به دست آورد.

در حالی که من سیتی با 70 امتیاز عقب بود اما با دو بازی کمتر. آرسنال پس از سه تساوی متوالی دچار لکنت شده است، آخرین مورد در بازگشت دراماتیک 3-3 مقابل ساوتهمپتون که آخرین رده‌بندی است و دروازه منچسترسیتی را در رقابت قهرمانی باز کرده است.

خطرات نمی تواند پیش از این مسابقه برای تیم یاد شده بالاتر باشد، زیرا برنده احتمالاً در پایان فصل قهرمان خواهد شد.

من سیتی در چه ایالتی به مسابقه می رود؟

تیم پپ گواردیولا دوره‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند که قانع‌کننده به نظر نمی‌رسند، اما این فرم اواخر فصل بالاخره از راه رسید. سیتی از اوایل فوریه تاکنون شکست نخورده است و 10 بازی پیاپی پیروز شده تنها با تساوی 1-1 مقابل بایرن مونیخ پایان یافت که برای کسب سهمیه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا کافی بود.

 در سیستم دفاع ترکیبی سه/چهار مدافع گواردیولا خوب دفاع می کنند و همچنین گل نیز می زنند. ارلینگ هالند در هشت بازی گذشته خود در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل شفیلد یونایتد در شنبه گذشته 15 گل به ثمر رسانده است که به 7 بازی متوالی پایان داده است.

گواردیولا بارها گفته است که آرسنال به دلیل موقعیتی که در بالای جدول دارد، یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است، اما او از روند صعودی که دارد، به خصوص پس از سه تساوی متوالی که شش تساوی را پشت سر گذاشت، کاملاً راضی خواهد بود.

سیتی در طول 10 سال گذشته بارها در این موقعیت قرار گرفته است که در اواسط آوریل از یک بازی حساس مقابل رقبای عنوان قهرمانی خود خسته نخواهند شد. بازیکنان کلیدی آماده و در فرم هستند و به عنوان بازیکن مورد علاقه و دلایل خوبی به بازی در ورزشگاه اتحاد خواهند رفت.

مترجم: هستی رفیعی