چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

ساپینتو دربی باز نیست

 داستان دربی به سر رسید، در اینجا و آنجا و در همه جا هر کس در خصوص دربی از زوایای مختلف نکاتی را بر شمرد.

اما آنچه تا کنون یاد آوری نشده است، در خصوص شرایط روحی ساپینتو برای حضور در دربی است. تجربه نشان داده که ساپینتو در این چند مدت و با پشت سر گذاشتن چند دربی، اصولا مربی دربی باز نیست.

این نکته از آن جهت یاد آوری شد که اولین کسی که تمرکزش را برای حضوری پررنگ در دربی از دست می دهد، ساپینتو است. او قبل و بعد از هر دربی دردسر ساز می شود و از این رو تیم پر مهره استقلال هیچگاه به لحاظ کیفیت آن استقلال واقعی و همیشگی در دربی دیده نشده است.

گفته می شود، ساپینتو حتی در کنار زمین یک مربی پر انرژی نشان می دهد اما این انرژی هیچگاه درخدمت تیم قرار ندارد، اگر به کارنامه مربیان فعال در این فصل در لیگ برتر توجه شود، متوجه خواهید شد که ساپینتو یکی از مشتریان دائمی در صف فراخوان به کمیته اخلاق قرار دارد این خصوصیات و این نوع رفتار صرفا معنایش پر انرژی بودن نیست و بلکه به نوعی به ضعف های این مربی پرتغالی بر می گردد که توان و قدرت کافی در یک میدان بزرگ را ندارد.

ساپینتو تاکنون چند دربی را تجربه کرده است، اما در این مدت هیج تغییری و یا تحولی در او و دربخش فنی تیم استقلال دیده نشده است، چون اهل دربی و یا دربی باز نیست.

نویسنده: اکبر عزیزی