چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

معضلی به نام قرارداد پرسپولیسی ها

وضعیت قرارداد بازیکنان تیم پرسپولیس در شرایط خوبی قرار ندارد و بسیاری از آنها شانس جدایی دارند.

باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت رضا درویش سعی کرد در فصل نقل و انتقالات به شکلی قرارداد سرخپوشان را تنظیم کند که زمان قراردادشان کمتر از یک‌سال نباشد.

در همین راستا خیلی از نفراتی که در تابستان سال گذشته سرخپوش شدند قرارداد دو ساله یا سه ساله با این باشگاه به امضا رساندند، به جز برخی نفرات ازجمله شیخ دیاباته که به خواسته یحیی گل‌محمدی قرارداد او یک‌ساله بود.

 در این میان هستند نفراتی که قراردادشان از قبل و در زمان مدیریت قبلی امضا شده بود و از این رو در تابستان پیش رو بازیکن آزاد خواهند شد. امید عالیشاه از جمله این نفرات است. عالیشاه در نیم‌فصل دوم لیگ تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین در پرسپولیس شد و ادامه همکاریش با پرسپولیس مشخص نیست.

در کنار این مساله تعدادی از بازیکنان هم در قراردادشان حق فسخ وجود دارد که با پرداخت آن توسط تیم‌های خارجی می‌توانند جدا شوند. میلاد سرلک، مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی عبدی ازجمله این نفرات هستند.

سرلک فصل پیش تا آستانه رفتن به فوتبال اروپا پیش رفت اما به خاطر حضور در جام جهانی ترجیح داد یک فصل دیگر هم در پرسپولیس بماند؛ از این رو احتمال جدایی او از پرسپولیس در تابستان وجود دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم در نیم‌فصل اول خبر از داشتن پیشنهاد خارجی داد و حتی صحبت از جدایی‌اش در نیم‌فصل مطرح شد اما باشگاه پرسپولیس با این مساله مخالفت کرده و تاکید کرد حق فسخ او در تابستان امسال فعال خواهد شد اما مشخص نیست پورعلی‌گنجی هنوز تصمیمی برای رفتن به خارج از ایران را دارد؟

از طرفی مهدی عبدی که در هفته‌های اخیر به روزهای اوجش برگشته، تابستان فصل پیش از یک تیم اروپایی پیشنهاد داشت و این باشگاه حاضر بود حق فسخ 400 هزار دلاری‌اش را بپردازد اما خودش خواست که بماند.

 در مورد این بازیکن فعلا خبری از پیشنهاد خارجی نیست. عیسی آل‌کثیر نیز بازیکنی است که می‌خواست قرارداد یک‌فصل و نیمه امضا کند اما چون وضعیت مصدومیتش مشخص نبود زمستان با قرارداد شش ماهه در جمع سرخپوشان ماندنی شد. عیسی با گلی که در دربی زد نشان داد به روزهای اوجش برگشته و این یعنی اینکه باشگاه پرسپولیس برای حفظ او باید شرایط مالی بهتری را برایش در نظر بگیرد. مخصوصا اینکه رقبایش از جمله شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا چند برابر او دستمزد از پرسپولیس می‌گیرند.

گزارش: نیلوفر مژدهی