جمعه دهم فروردین ماه

مدافع عنوان قهرمانی در کما

تیم نساجی به‌عنوان قهرمان جام‌حذفی دور قبل ایران، نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا شهریور‌ماه خواهد بود.

از این رو رقابت‌های این تیم در جام‌حذفی این دوره، به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی قابل توجه است.

در شرایط فعلی تنها مشکل نساجی ورزشگاه نیست. چیزی که باعث نگرانی علاقه‌مندان به این تیم است نوع بازی و نتایج اخیر است. بعد از حمید مطهری و ناکامی بزرگش در اولین تجربه سرمربیگری با نساجی، هرناندز اسپانیایی به امید تحول آمد اما تیم آنقدر آشفته است که هرناندز هم نمی‌داند چه کند. این مربی بازی صنعت‌نفت و پیکان را از نزدیک تماشا و آنالیز کرد. طبیعی بود که کسی توقع دریافت چهار گل از نساجی آن هم از تیم صنعت‌نفت قعرنشین نداشت، اما گویا مشکل نساجی فقط فنی نیست.

یکی از مشکلات این تیم سن بالای بازیکنان است و طبیعی است وقتی تعدادی بازیکن با تجربه گرد‌هم جمع می‌شوند سامان دادن همه اینها که حکم بزرگ‌تر تیم را دارند سخت می‌شود. تا زمانی که مسعود شجاعی بود این مورد تا حدودی حل می‌شد، اما بعد از اختلاف او با حمید مطهری و جدایی از نساجی و همچنین جدایی اکبر صادقی، دیگر بازیکن نساجی همه‌چیز به‌یکباره به‌هم ریخت. تیمی که با زنجیر اتحاد قهرمان جام ‌حذفی فصل قبل شده بود دیگر نتوانست آن اتحاد را ایجاد کند و در سراشیبی قرار گرفت.

این تیم که جزء تیم‌های خصوصی به‌حساب می‌آید این هفته باید در این دوره از رقابت‌ها به مصاف پیکان برود و در‌صورت برد به نیمه‌نهایی خواهد رسید. کسی از تیمی چون نساجی که فصل پرچالشی را سپری کرد انتظار تکرار دوباره قهرمانی ندارد، اما مسابقات حذفی، جام شگفتی‌هاست و چه‌بسا قهرمانی برای آنها تکرار شد. حال در آستانه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شرایط تیم نساجی به عنوان مدافع قهرمانی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. باید دید این تیم که روزهای خوبی را سپری نمی کند می تواند در بازی با پیکان نتایج خوبی بگیرد؟

گزارش: نیلوفر مژدهی