سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

مقاومت قلعه نوعی به استفاده از همکاران قدرتمند

علاقه امیر قلعه نوعی به استفاده از افراد ناتوان با کارنامه ضعیف یا نا مشخص در کادر فنی تیم ملی سوال بزرگی است که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: حمید مطهری چند هفته بعد از برکناری از هدایت تیم نساجی با آن نتایج ضعیف و قابل انتقاد به‌عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد. امیر قلعه‌نویی درحالی این انتخاب را انجام داد که در حضور این مربی در نساجی هم نقش پررنگی به‌خاطر رفاقتش با رضا حدادیان مالک این باشگاه داشت. چه‌بسا اگر مطهری از نساجی به‌خاطر نتایج ضعیف برکنار نمی‌شد، قلعه‌نویی او را به‌عنوان سرمربی تیم المپیک به فدراسیون فوتبال معرفی می‌کرد.

درهرصورت یکی از دلایلی مهمی که باعث شد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد مطهری را به کادرش اضافه کند، حضور چندساله او در کادرفنی پرسپولیس بود. به‌هرحال هواداران قرمزها، مطهری را یک پرسپولیسی می‌دانند و قلعه‌نویی هم به‌خاطر همین مساله این مربی را به کادرش اضافه کرد تا به‌نوعی توازن را روی نیمکت مربیگری تیمش برقرار کند. قلعه‌نویی از همان بدو ورودش به تیم ملی تمایل داشت که یکی از پیشکسوتان پرسپولیس را در کادرش داشته باشد اما پاسخ نفراتی چون کریم باقری و وحید هاشمیان منفی بود.

با توجه به همین مساله او دنبال فرصت مناسب می‌گشت تا خواسته‌اش را نهایی کند و جدایی مطهری از نساجی این فرصت را در اختیار سرمربی تیم ملی گذاشت. با توجه به حضور آندو تیموریان و حمید مطهری در کادرفنی تیم ملی می‌توان گفت توازن سرخابی در این کادر به‌نوعی برقرار شده هرچند سرمربی تیم ملی خودش یک استقلالی تمام‌عیار است. قلعه نوعی در واقع با این انتخاب به نوعی توانایی خود را در انتخاب دستیار زیر سوال برد چرا که هیچ یک از دستیاران او از نظر فنی افراد سطح بالا و توانمندی نیستند.

سعید الهویی که دستیار قلعه نوعی در تیم گل گهر بود یک تازه کار و دستیار است و فرد قدرتمندی در فوتبال به حساب نمی آید. آندو تیموریان که کلا تجربه مربیگری ندارد در اولین تجربه مربیگری  مستقیما راهی تیم ملی شدو حمید مطهری هم که کارنامه خود را در تیم نساجی به همه معرفی کرد و مشخص شد توانایی خاصی ندارد. حالا ولی مشخص نیست چرا قلعه نوعی علاقه دارد این همه نفرات ضعیف  را در تیم ملی در کنار خود گرد آورد در حالی که می تواند از نیروهای توانمند تری استفاده کند؟