جمعه دهم فروردین ماه
جام حذفی و ایراد در برنامه ریزی؛

تقابل سرخابی ها با رقبا و استراحت سپاهان!

نداشتن دورنما و برنامه ریزی مدون شرایطی بوجود آورده که سپاهان در اوج رقابت‌های لیگ استراحت می کند، اما استقلال و پرسپولیس باید در جام حذفی با پارس جنوبی جم و گل گهر مصاف بدهند.

فوتبال ما فاقد تقویم و استراتژی است.

کشوری هستیم با بیشترین مناسبت و تعطیلات به هنگام و ...

از طرفی نهادها و سازمان های مختلفی برای برگزاری مسابقات یا عدم اجرای آن مداخله می کنند و بر اساس اقتضای شرایط زمانی و مکانی آرایی صادر می کنند که باعث وقفه در انجام مسابقات می شوند.

در این راستا سازمان لیگ هم ناچار به تغییر برنامه رقابت‌های داخلی شده که این جا به جایی ها و تعطیلی مسابقات ، اساس کار تیم ملی و برنامه های آن را هم مختل می کند.

به هرحال از سازمان لیگ‌ انتظار می رود تمام موضوعات و مناسبت های سال و رقابتهای لیگ و حذفی و تداخل آن با امور تیم ملی را در ۵۲ هفته سال مد نظر داشته باشد.

این طور نباشد که در اوج رقابت لیگ برتر و در سه هفته پایانی سپاهان به جهت کنار رفتن از مسابقات حذفی استراحت کند، اما دو رقیب آنها ( استقلال و پرسپولیس) به میدان بروند.

استقلال پس از باخت به پرسپولیس فردا باید با پارس جنوبی جم رقابت کند.

پرسپولیس هم یکشنبه مسابقه ای سخت با گل گهر داشته باشد.

این شتابزدگی به دلیل انجام فینال جام حذفی در سوم خرداد ماه است که سازمان لیگ را ملزم به برگزاری دو بازی‌ سرخابی ها کرده است.

در این میان چنانچه بازیکنان کلیدی این دو تیم آسیب ببینند، قطعا سپاهان از آن منتفع خواهد شد و عدالت مسابقات زیر سوال خواهد رفت.

راه صواب این بود که مانند ادوار گذشته دو تیم فینالیست حذفی قبل از پایان سال ۱۴۰۱ مشخص و دیدار نهایی در روز سوم خرداد برگزار شود.

جالب اینکه پیکان حریف پرسپولیس در لیگ هم در عرصه جام حذفی با نساجی بازی دارد، اما نفت آبادان باید دو هفته استراحت کند و سپس با استقلال در عرصه لیگ پیکار کند.

این عدم توازن در برگزاری مسابقات و فشردگی بازی‌های چند تیم و استراحت داشتن تیم‌های دیگر باعث زیر سوال رفتن عدالت می شود.

تمام زیبایی های مسابقات ورزشی، برقراری مساوات در انجام رقابت می باشد و اگر تیمهایی از آن متضرر و گروهی دیگر از آن منتفع شوند، اساس کارها مختل می شود.

امیدواریم برای سال آینده سازمان لیگ این مسائل مهم را زیر نظر داشته باشد و تقویم سالانه را پی ریزی کند.

نویسنده: احمد میرزاییان