چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

کولاک ایرانیان در آب های آرام

گشتی در دنیای خبر ما را با رویداد هایی مواجه می سازد که شاهد درخشش ورزشکاران ایرانی در رشته ای منهای فوتبال خواهیم بود که اخبار ذیل نموداری از این اتفاقات است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مسابقات آب های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا صبح امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در روز پایانی در سمرقند ازبکستان ادامه پیدا کرد و در پایان این دوره از رقابت‌ها قایقرانان ایران با کسب 15 طلا، 13نقره و 5 برنز به کار خود پایان دادند. آخرین مدال های ملی پوشان امروز در 5 ماده به دست آمد. 3 مدال طلا و یک نقره حاصل کار روز پایان قایقرانان بوده است.

تیم ملی قایقرانی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با 7 پاراکانو کار، 5 ورزشکار زن و 6 ورزشکار مرد در ماده‌های مختلف حضور داشت.

ملی‌پوشان کشورمان در ۵ ماده فینال به مصاف رقیبان رفتند. الناز شفیعیان در کایاک یکنفره ۲۰۰ متر زیر ۲۳ سال بانوان در رقابت با رقیبانی از تاجیکستان، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، اندونزی و هند با زمان ۴۳.۵۹۵ ثانیه زودتر از رقیبان از خط پایان عبور کرد و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

داریوش محمدی و علیرضا خمسه در کایاک دونفره ۲۰۰ متر مردان جوانان در رقابت با رقیبانی از تاجیکستان، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، چین‌تایپه، قرقیزستان و هند با زمان ۳۵.۴۳۹ ثانیه دوم و صاحب مدال نقره شدند. در این رقابت نمایندگان قزاقستان و ازبکستان به ترتیب اول و سوم شدند.

تیراندازان در باکو

مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو آذربایجان از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت انجام می‌شود. در لیست ورودی نهایی منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی نام ۱۴ تیرانداز ایرانی در دو رشته تفنگ و تپانچه به چشم می‌خورد.

امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده و ساینا تیموری در بخش تفنگ و محمدرسول عفتی، جواد فروغی، وحید گلخندان و سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و زینب طوماری تیراندازانی هستند که نامشان در لیست نهایی ورودی این مسابقات در سایت فدراسیون جهانی درج شده است.

گلباران هاکی روی یخ

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در اولین دیدار خود از قهرمانی آسیا به مصاف تیم هند رفت و با نتیجه ۱۷ بر یک به پیروزی رسید. ملی‌پوشان ایران در ست اول این دیدار با نتیجه ۴ بر یک، در ست دوم ۷ بر صفر و در ست سوم با حساب ۶ بر صفر به برتری رسیدند.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی، آرزو ایزدی بازیکنان تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستندفرزاد هوشیدری سرمربی و اعظم سنایی مربیگری این تیم را به عهده دارند.