پنجشنبه نهم فروردین ماه
ستاره اقبال داوران و ناظران ایرانی

ملی اندیش باشیم!

اقبال ایرانیان برای حضور پیرامونی در مسابقات مهم پیش روی جهانی جالب توجه است.

در این برهه قصد نداریم درباره چگونگی حمایت هایی که از برخی ها شده بحث کنیم. هم اینکه والیبال ایران در عرصه های بین المللی نماینده داشته باشند جای مباهات است.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال شش ایرانی در مسئولیت‌ها و سمت‌های مختلف در لیگ‌ ملت‌ها 2023 نقش‌آفرینی‌ خواهند کرد تا نشان دهنده رشد و توسعه والیبال کشورمان در ابعاد مختلف این رشته ورزشی در جهان باشد و از سوی دیگر این موضوع ضمن اثبات ضریب نفوذ و تاثیرگذاری بالای والیبال ایران در دنیا، بار دیگر اعتبار و قدرت والیبال به عنوان برترین ورزش تیمی ایران را در جهان ثابت کند.

بر این اساس، امیر طلوع‌کیان در هفته نخست لیگ ملت‌ها در گروه زنان (9 تا 14خرداد) در آنتالیای ترکیه به عنوان ناظر فنی مسئولیت برگزاری این رقابت‌ها را برعهده خواهد داشت.

همچنین مریم حسابی به عنوان نخستین بانوی ایرانی در هفته نخست گروه مردان (16 تا 21 خرداد) در شهر اوتاوا کانادا به عنوان ناظر فنی، مسابقات این گروه را برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از ابراهیم فیروزی و علیرضا قریب برای قضاوت، محمد شاهمیری به عنوان ناظر داوری و مسعود یزدان‌پناه به عنوان داور ویدئوچک در لیگ ملت‌های 2023 استفاده خواهد کرد.

ابراهیم فیروزی داور بین‌المللی کاتاگوری A ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها (13 تا 18 تیر) گروه مردان در شهر پاسای کشور فیلیپین سوت خواهد زد و محمد شاهمیری دیگر داور بین‌المللی کاتاگوری A ایران در این هفته مسابقات به عنوان ناظر داوری نقش آفرینی خواهد کرد.

همچنین علیرضا قریب داور بین‌المللی ایران با کاتاگوری B1 در هفته سوم لیگ‌ ملت‌ها 2023 گروه زنان (6 تا 11 تیر) در بانکوک تایلند دست به سوت خواهد شد.

فدراسیون جهانی والیبال از مسعود یزدان‌پناه نیز به عنوان داور ویدئوچک در هفته‌های دوم (23 تا 28 خرداد) و سوم (6 تا 11 تیر) لیگ ملت‌ها در گروه زنان که به میزبانی کشورهای هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی برگزار می‌شود، استفاده خواهد کرد.

ختم کلام اینکه چهره های نام آشنای عرصه داوری و نظارتی باید بدانند که نماینده کشوری هستند که برای اعتلای والیبال آن 101 سال تلاش شده است و چه بهتر که مانند برخی از گذشتگان درب را به روی سایر منتظران نبندند.

زندگی در والیبال ایران جریان دارد پس چه بهتر که همه چیز را برای خود نخواهند و ملی اندیش باشند.

نویسنده: جمشید حمیدی