پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

راهکار دولت برای تزریق پول به استقلال و پرسپولیس

در صورت پرداخت مطالبات دولت به سرخابی‌ها، خارجی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس با راهکار جدید به پول می‌رسند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در نشست مشترک با رضا درویش مدیرعامل و افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، مدعی شد؛ با توجه به قراردادها و تعهدات ارزی مربیان و بازیکنان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، موضوعات مربوط به پرداخت تعهدات ارزی از طریق بانک مرکزی پیگیری شود.

گویا قرار است این تعهدات ارزی را از طریق توافق با بانک مرکزی و در چارچوب مشخص و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان دنبال کنند.

مطالبات باشگاه پرسپولیس از دولت که رقم قابل توجهی است نیز در این جلسه مطرح، بررسی و در نهایت مقرر شد چند راهکار درباره نحوه تسویه تعهدات باشگاه در قالب هماهنگی با سازمان خصوصی‌سازی و وزارتخانه‌های ورزش و اقتصاد پیگیری شود و ظرف یک هفته آینده در مورد یکی از راهکارها به توافق  برسند تا در یک ماه آینده بخش قابل توجهی از بدهی‌های دولت به این دو باشگاه تسویه شود.

لازم است در این خصوص قواعدی گذاشته شود تا تفاوت‌های فاحش قراردادی که در حال حاضر وجود دارد، مرتفع شود و به پرسپولیس و استقلال که منابع مالی زیادی ندارند و به شرکت‌ها و نهادهای حاکمیتی هم وابسته نیستند، صدمه وارد نشود.

گزارش: نیلوفر مژدهی