پنجشنبه سی ام فروردین ماه

مهینی: تازه اول راه هستیم

شادی مهینی، سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوانان پس از صعود به مرحله دوم رقابت های قهرمانی زیر 17 سال دختران آسیا اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ مهینی اضافه کرد: با استعدادیابی که از سال 1400 زیر نظر کمیته جوانان انجام دادیم، توانستیم 300 بازیکن مستعد را بررسی کنیم و طی اردوهای چند روزه در استان شیراز، استعدادهای برگزیده فوتبال زنان در رده سنی کمتر از 15سال را زیر نظر گرفتیم و مهرماه سال گذشته در مسابقات زیر 15 سال دختران کافا شرکت کردیم که نایب قهرمان شدیم.

وی در ادامه اضافه کرد: شاکله اصلی تیم ملی فوتبال نوجوانان از دل بازیکنانی که مهرماه در مسابقات کافا حضور داشتند، شکل گرفت. با این تیم، اسفندماه عازم تاجیکستان شدیم. رقابت با تیم های ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان کمک زیادی به ما کرد و توانستیم نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کردیم. همچنین به آمادگی بازیکنان کمک بسزایی کرد. ضمن اینکه پیش از اعزام به مسابقات مرحله اول قهرمانی زیر 17 سال آسیا دو اردو  در تهران داشتیم.  در این مدت مسابقات تیم نپال را آنالیز و ارزیابی کردیم و پیش از اعزام به اردن به‌خوبی واقف بودیم با دو تیمی بازی داریم که دو سبک کاملا متفاوت دارند و باید هر دو تیم را به‌درستی مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان درباره عملکرد بازیکنان در دو مسابقه ای که برابر نپال و اردن گفت: اولین بازی برابر نپال بود. مسابقات این تیم را آنالیز و ارزیابی کرده بودیم. هر دو تیم یک فوتبال خوب را در این بازی به نمایش گذاشتند. تلاش کردیم که مهره‌های کلیدی این تیم را از کار بیندازیم. بازیکنانم به خوبی دستورات کادرفنی را در زمین مسابقه اجرا کردند. دو تعویض هم در نیمه دوم مسابقه ایجاد کردیم که یکی از آن‌ها زننده گل برتری مان در این دیدار بود. البته که موقعیت‌های بسیار دیگری هم داشتیم. از فردای روز پیروزی برابر نپال هم تمام تمرکزمان برای دیدار برابر اردن بود.

مهینی افزود: به همراه کادر فنی بازی اردن و نپال را از نزدیک در ورزشگاه نظاره کردیم و به این نکته کاملا واقف بودیم که اردن در دیدار برای ما چیزی برای از دست دادن ندارد. با توجه به رده سنی این بازیکنان، به لحاظ احساسی دستخوش تغییرات قرار می گیرند، شب قبل از بازی، جلسه روان شناسی برای تیم در نظر گرفتیم و از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کردیم و با آنها صحبت کردیم. خوشبختانه توانستیم در ده دقیقه اول بازی مقابل میزبان توانستیم به گل برسیم و با یک نتیجه خوب از سد اردن گذشتیم و به مرحله دوم مسابقات راه پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد از همه همکاران فنی و کادر پزشکی تقدیر و تشکر کنم. اگر این همدلی و همراهی در بین آنها نبود، بازیکنانم همچین نتیجه ای نمی گرفتند. از فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان هم بخاطر هر چه بهتر برگزار شدن اردوها تشکر می کنم. تازه اول راه هستم و با توجه به صعود سه از تیم های ملی فوتبال بانوان (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) در مرحله دوم، امیدوارم رسالتی که برعهده ما است، بتوانیم به خوبی انجام دهیم و در مرحله بعدی هم با افتخار مقام های بهتری را کسب کنیم.