شنبه یکم اردیبهشت ماه
بررسی باخت قشلاقی در مسابقات جهانی

شکست تایسون آسیا چگونه رقم خورد؟

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2023 با حضور 539 بوکسور از 107 کشور در 13 وزن از روز گذشته به میزبانی "تاشکند" ازبکستان آغاز و به مدت 14 روز ادامه خواهد داشت.

دیروز در دومین روز از این رقابت‌ها، میثم قشلاقی نماینده وزن 80 کیلوگرم کشورمان در اولین گام خود در میدان جهانی رو در روی بوکسور هندوستان قرار گرفت که نتیجه (4 بر یک) را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

متاسفانه روز گذشته میثم قشلاقی نایب قهرمان آسیا در غم از دست دادن مادر بزرگوارش به سوگ نشست.

هدایت این نفرات برعهده همایون امیری و محمود نهتانی به عنوان مربی است.

علی مظاهری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران و کارشناس این ورزش می گوید: متاسفانه قشلاقی شب مسابقه مادرش را از دست داد بدون تردید این مسئله از لحاظ روحی و روانی به او آسیب رسانده است اما واقعیت این است که من به شخصه از قشلاقی انتظار بیشتری داشتم.

او که لقب تایسون آسیا را دارد با این شکست از دور مسابقات حذف شد درصورتی که اگر پیروز می شد در مرحله بعدی ناچار به بازی با قهرمان کوبایی بود.

واقعیت این است که ما در بخش بزرگسالان هنوز به استاندارد های بین المللی دست پیدا نکردیم چرا که سال ها پشتوانه سازی مطلوبی برای بوکس نشده بود اینکه ما به داشتن ده بوکسور حتی ستاره رازی باشیم هرگز موفق نخواهیم شد.

زمانی می توانیم روی رینگ بین المللی عرض اندام کنیم که حداقل 50 بوکسور در اردو های تیم ملی ما مشارکت جدی داشته باشند.

از سوی دیگر حضور در مسابقات جهانی بدون اردو های تدارکاتی برون مرزی هرگز مشت زن های ما را به مرز آمادگی آرمانی نمی رساند.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌های جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول 200 هزار دلار، به نفر دوم 100 هزار دلار و به نفرات سوم 50 هزار دلار تعلق می‌گیرد.

گزارش: عباس اسماعیلی