جمعه دهم فروردین ماه
شیوه برگزاری جام جهانی فوتبال 2026

تابستان داغ نیمکره شمالی

جام جهانی 2026 بیست و سومین دوره جام جهانی فوتبال خواهد بود، اما اولین دوره از بزرگترین نمایش فوتبال است که 48 تیم و سه کشور میزبان: کانادا، مکزیک و ایالات متحده را در خود جای داده است.

این مسابقات با برگزاری مسابقات در آتلانتا، بوستون، دالاس، گوادالاخارا، هیوستون، کانزاس سیتی، لس آنجلس، مکزیکو سیتی، میامی، مونتری، نیویورک/نیوجرسی، یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین جشن‌های تمام دوران را وعده می‌دهد. فیلادلفیا، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، سیاتل، تورنتو و ونکوور.

پس از درام هیجان‌انگیز جام جهانی فوتبال قطر 2022، افکار از قبل به دوره بعدی معتبرترین تورنمنت فوتبال روی کره زمین معطوف شده است.

خبر خوب برای هواداران این است که این بار انتظار برای جام جهانی بعدی کمی کوتاه تر خواهد بود.

در تابستان 2026 نیمکره شمالی یک جام جهانی جدید برگزار می شود که تعداد شرکت کنندگان را افزایش می دهد و نوید می دهد که بزرگترین دوره تاریخ باشد.

تاریخ جام جهانی 2026

جام جهانی بعدی در دوره سنتی بین ماه های ژوئن و ژوئیه برگزار می شود. تاریخ نهایی جام جهانی یکشنبه 19 جولای و پس از جلسه شورای فیفا در مارس 2023 تعیین شده است.

شیوه برگزاری جام جهانی 2026

شورای فیفا همچنین به اتفاق آرا تصمیم گرفت اصلاحیه پیشنهادی در قالب مرحله گروهی جام جهانی 2026 را از 16 گروه سه تایی به 12 گروه چهار تیمی تصویب کند.

دو تیم برتر از هر گروه و هشت تیم برتر رتبه سوم گروه ها اکنون به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. امیدها اکنون باید به جای هفت بازی، هشت بازی از مرحله گروهی تا فینال انجام دهند.

کشورهای میزبان جام جهانی 2026

برای اولین بار در تاریخ، برگزاری بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان بین سه کشور تقسیم می شود. در مجموع 16 شهر میزبان مسابقات خواهند بود. اکثر آنها (11) در ایالات متحده واقع شده اند: سیاتل، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، دالاس، هیوستون، کانزاس سیتی، فیلادلفیا، آتلانتا، میامی، بوستون و نیویورک. مقر مکزیک در مونتری، گوادالاخارا و مکزیکوسیتی خواهد بود. در نهایت، مکان های کانادایی ونکوور و تورنتو هستند. درباره کشورهای میزبان و شهرهای جام جهانی 2026 بیشتر خواهیم نوشت.

منبع: فیفا

مترجم: هستی رفیعی