پنجشنبه سی ام فروردین ماه
گفت و گو با ستاره آب ها درباره فوتبال عربستان

ماتیچ: نقش رونالدو محوری است

نمانیا ماتیچ، ستاره ابها، بازیکن سابق منچستریونایتد، می گوید که انتقال کریستیانو رونالدو به النصر تصورات را تغییر داده است.

در دو سالی که اوروس ماتیچ برای ابها قرارداد امضا کرد، لیگ برتر عربستان تغییرات چشمگیری را تجربه کرد.

هافبک صربستانی، برادر نمانیا ماتیچ، ستاره سابق منچستریونایتد و چلسی، بخشی از یک مسیر صعودی بوده است که نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد با سرمایه‌گذاری بزرگ بیشتر روی خریدهای مطرح در تابستان امسال.

در حالی که ورود کریستیانو رونالدو به النصر به طور قابل‌توجهی سرفصل‌های جهانی را به خود اختصاص داد، ماتیچ مدت‌ها قبل از ورود این نماد پرتغالی به ریاض، به پتانسیل رشد لیگ متقاعد شده بود.

ماتیچ پس از بازی در چندین لیگ اروپایی با تیم هایی مانند اف سی کپنهاگ و استورم گراتس و همچنین در لیگ قهرمانان با غول آذربایجانی قره باغ، در سال 2021 به پادشاهی کشیده شد.

او به عرب نیوز گفت: مدت ها بود که به منطقه علاقه داشتم، می دیدم که فوتبال عربستان در حال بزرگتر شدن است و خوشحالم که با ابها موافقت کردم. فکر می کنم این انتخاب خوبی بود.

من در اینجا دوستان زیادی پیدا کردم متوجه شدم مردم عربستان سعودی واقعا صمیمی هستند و البته غذا های این کشور فوق العاده است.

البته چند چالش وجود دارد، عربستان سعودی کشور بزرگی است و هر بار که خارج از خانه بازی می کنیم، باید پرواز کنیم، بنابراین شما گاهی اوقات تمام روز را در هواپیما می گذرانید. اما این یک قربانی کوچک برای نتیجه نهایی بازی در هواپیما است. ورزشگاه های خوب در برابر تیم های حرفه ای، من از آن واقعا لذت می برم.

یکی از آن تیم های خوب، النصر است که اکنون توسط رونالدو طلسم هدایت می شود. ماتیچ و ابها در ماه مارس با آنها رودررو شدند و در مرحله یک چهارم نهایی جام پادشاهی با نتیجه 3-1 شکست خوردند، پیش از تسلیم دیرهنگام تیم روئل کومانس، چهار روز بعد در لیگ با نتیجه 2-1 شکست خوردند.

ماتیچ مانند بازیکنان لیگ برتر عربستان ماهیت محوری حرکت رونالدو را از نظر تکامل فوتبال کشور تشخیص می دهد و خوشحال است که دوران حضور او در پادشاهی با فوق ستاره پرتغالی همزمان شده است.

ماتیچ گفت: زمانی که کریستیانو آمد واقعا خوشحال شدم زیرا این برای همه فوتبال عربستان و برای همه بازیکنانی که اینجا بازی می کنند خوب است.

مترجم: هستی رفیعی