جمعه دهم فروردین ماه

ویتنام قهرمان شد؛ پیکان هفتم!

ویتنامی ها سرانجام طمع قهرمانی را در والیبال بانوان آسیا چشیدند. این تیم در بیست و سومین دوره رقابت های باشگاه های آسیا در صدر ایستاد.

ژاپنی ها که با یک تیم مدرسه ای به میدان آمده بودند ره به جایی نبردند، از کره جنوبی و چین هم خبری نبود نگاه این کشور ها به تورنمنت های معتبر جهانی است و ما با تیم پیکان نیز اندر خم یک کوچه مانده ایم.

از بازیکنان و حتی کادرفنی انتقادی نداریم ولی نگرانی ما از این بابت است که خودرو سازان با همین ترکیب تا سه چهار هفته ی دیگر باید در چلنچ کاپ آسیا که ویژه تیم های ملی بزرگسالان است بخت آزمایی کنند.

این که بخت والیبال ما کی گشوده می شود و تا چه زمانی دختران با استعداد ما باید پشت درب های آرزو ها متوقف شوند حرف ها و نقد های زیادی وجود دارد.

به هرحال در دیدار پایانی این رقابت‌ها تیم‌های دیاموند فود فاین چف (تایلند) و دای نام یونیورسیتی (ویتنام) به مصاف یکدیگر رفتند و ویتنام که میزبان این دوره از رقابت‌ها بود در دو ست نخست با پوئن‌های 21 بر 25 و 17 بر 25 برابر حریف مغلوب شد، اما از ست سوم با کام بک به مسابقه برگشت و با گرفتن امتیازات 25 بر 20، 25 بر 22 و 15 بر 10 در سه ست متوالی موفق به حفظ کاپ قهرمانی در خانه شد.

این کشور تنها در سال 2011 با تیم تونگ تین لین ویت پست‌بانگ موفق به کسب مقام چهارمی مسابقات باشگاه‎‌های زنان آسیا شده بود و این قهرمانی نخستین سکوی این کشور با خوشرنگ‌ترین مدال ویتنامی‌ها محسوب می‌شود.

در دیدار رده بندی نیز دو تیم کینگ وال (چین‌تایپه) و لیائونینگ دونگوها (چین) برای تعیین مقام سوم و چهارمی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا به مصاف هم رفتند و چین سه بر یک حریف را شکست داد تا جایگاه سوم را از آن خود کند.

چین‌تایپه هم که ست سوم تلاش به تغییر نتیجه بازی داشت با امتیازات 24 بر 26، 20 بر 25، 25 بر 22 و 21 بر 25 مغلوب حریف شد و جایگاه چهارم این مسابقات را به دست آورد.

ملیحه نوری داور بین‌المللی کشورمان در دیدار رده‌بندی میان چین و چین‌تایپه به عنوان داور دوم قضاوت داشت.

نوری شش بار بر روی سکوی قضاوت ایستاد و نماینده شایسته ای برای داوران زن ایرانی بود.

تیم والیبال پیکان تهران نیز در آخرین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا روز گذشته نماینده هنگ کنگ را شکست داد و در جایگاه هفتم قاره کهن قرار گرفت.

به این ترتیب رده‌بندی نهایی بیست‌وسومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا 2023 به این شرح است:

  1. دای نام یونیورسیتی (ویتنام)
  2. دیاموند فود فاین چف (تایلند)
  3. لیائونینگ دونگوها (چین)
  4. کینگ وال (چین‌تایپه)
  5. هیسامیتسو اسپرینگ (ژاپن)
  6. آلتای (قزاقستان)
  7. پیکان (ایران)
  8. خووسگول ارچیم (مغولستان)
  9. هیپ هینگ (هنگ‌کنگ)

 

گزارش: ج - دوستدار