پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
کاش مسابقات همزمان برگزار می شد؛

مواضع متناقض مدعیان

اگر فضا و شرایط برگزاری لیگ عادلانه، طبق برنامه و بر اساس مساوات باشد، تمام تیم‌ها به آن تن می دهند، اما به محض اعتراض یک تیم، به فوریت سازمان لیگ برای تغییر زمان بازی و...اقدام می کند؟

یکی از ایرادهای اساسی فوتبال و سازمان لیگ نداشتن قاطعیت در اجرا است. برنامه ای که اعلام می شود باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

متاسفانه تیم‌ها براساس منافع خود مواضعی را اعلام می کنند که متناقض و انتفاعی است.

سازمان لیگ هم می گوید برای برگزاری مسابقات راسا تصمیم گیرنده نیستیم و نهادها و سازمان‌های مختلفی در این زمینه ذی مدخل هستند و ما باید آن را در اجرای برنامه های هفتگی لحاظ کنیم.

برای مثال در چند روز گذشته سپاهان و استقلال به دلیل اوج رقابت شان با پرسپولیس درخواست برگزاری همزمان پیکارهای هفته ۲۸ را دارند.

پرسپولیسی ها هم  که یک روز بعد از دو تیم مذکور بازی دارند در پشت پرده تلاش می کنند و دوست دارند به جای ورزشگاه پاس قوامین در آزادی بازی کنند.

از طرفی گفته می شود بازی آنها در ورزشگاه مذکور احتمالا بدون تماشاگر خواهد بود!

در این گیرودار سازمان‌ لیگ هم به قانون رجوع کرده و می گوید: تنها دو هفته پایانی همزمان برگزار می شود. روز گذشته هم جلسه ای برگزار شد که مسئولان مربوطه به تغییر برنامه و همزمانی مسابقات این هفته رای ندادند و...

کاش مسابقات این هفته همزمان بود تا شائبه ها کمتر می شد و در اوج حساسیت در بالا و پایین جدول فضایی عادلانه برقرار می شد؟ از طرفی اگر قرار باشد بازی پرسپولیس و پیکان بدون تماشاگر برگزار شود،قطعا دیگر مسابقات هم باید بدون تماشاگر باشد!

در این راستا چینش گروه داوری و ناظران مسابقات هم باید با دقت و صرافت صورت گیرد. متاسفانه بحث و جدل نامناسب افشاریان و عسگری در برنامه لیگ برتر هم نشان داد که تا چه حد در کارهای تیمی مشکل داریم.

چرا سلایق فردی و برخی مناقشه های جناحی باید بر اساس کار داوری تاثیر منفی بگذارد.

اعتقاد داریم کمیته داوران و پیشکسوتان این طیف باید در برهه فعلی به تلاش قاضی های پرتلاش و مظلوم  عرصه فوتبال احترام بگذارند و به آنها کمک کنند.

آنها زیر تیغ و بمباران رسانه ای و اعتراض تیم‌ها هستند، بنابراین توقع این است که به داوری و قضاوت هفته های پایانی کمک کنند.

دعواهای شخصی و بگو مگو های این چنینی، آن هم از سوی دو پیشکسوت و مسئول گذشته و حال پذیرفتنی نیست و گل به خودی محسوب می شود و..

به هر حال انتظار داریم مسابقات لیگ و حذفی با نظارت دقیق مسئولان برگزار و تیم‌ها و هواداران و رسانه ها و...هم به انجام مناسب این رقابت‌های پایانی کمک کنند.

این حواشی و اعتراضات شخصی و انگ‌زدن به این و آن نفعی عاید فوتبال ما نمی کند و...

نویسنده: احمد میرزاییان