شنبه یکم اردیبهشت ماه

علی آبادی: مربی خوب، کشتی گیر خوب می سازد

رحیم علی آبادی گفت: با توجه به تجهیز سالن شهدای هفتم تیر و توجه فدراسیون به هیات کشتی استان تهران، فضای خوبی ایجاد شده تا کشتی دوباره در این استان جان بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره المپیک و مدال های نقره و برنز جهان در مورد برگزاری دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان که به نام وی نامگذاری شده است گفت: برای مسابقات عصر در سالن حضور یافتم و سطح مسابقات نیز با حضور کشتی گیران خارجی خوب بود، البته به نظرم کشتی گیران ارمنستانی نزدیک به سن جوانان بودند.

وی در مورد فضای ایجاد شده برای برگزاری مسابقات کشتی در سالن شهدای هفتم تیر تصریح کرد: کارهای خوبی از سوی فدراسیون کشتی انجام شده که یک نمونه آن تجهیز این سالن در مرکز شهر است که ظرفیت حدود 400 نفر را برای اسکان دارد که می توان در این سالن مسابقات بزرگ از جمله رقابت های بین المللی را برگزار کرد.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ادامه داد: فضای خوبی ایجاد شده تا کشتی تهران دوباره جان بگیرد، اگر به گذشته نگاه کنیم حداقل در 10 وزن 7 وزن مدال آور آن از تهران بودند اما در حال حاضر کشتی تهران افت کرده و به نظرم هرچه زودتر باید نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی تصریح کرد: البته این موضوع تنها مربوط به استان تهران نیست، بلکه در استانی مانند اردبیل که در سال های قبل صاحب کشتی گیران مطرحی در فرنگی بود نیز شاهد این افت هستیم.

علی آبادی افزود: البته به نظرم استان خوزستان نیز نسبت به سال های گذشته افت داشته و باید این موضوع نیز مدنظر فدراسیون کشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش کمی و کیفی کشتی دلایل مختلفی، دارد تصریح کرد: اول اینکه فعالیت باشگاه ها کم شده،‌ پیش از این باشگاه توسط دولت اداره می شد ولی در حال حاضر باشگاه ها برای کسب درآمد باید شهریه دریافت کنند. از سوی دیگر 30 درصد قهرمانان ما از مسابقات آموزشگاهی و دانش آموز بودند ولی الان این موضوع نیز بسیار کم رنگ شده است.

علی آبادی ادامه داد: مورد دیگر که بسیار با اهمیت است، توجه به مربیانی است که در باشگاه ها فعالیت می کنند، به رحال اگر یک مربی تأمین نباشد، قطعا نمی تواند برای کشتی گیران خود وقت بگذارد و هیئت های کشتی باید بتوانند نیازهای آن ها را برآورده کنند.