شنبه یکم اردیبهشت ماه

ابهام در جریمه خودرو سازان در آستانه بازی با پرسپولیس

تیم فوتبال پیکان هیچ‌گاه در لیگ برتر در چنین شرایط حساسی قرار نگرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دو بازی مهم و حساس با دو تیم بالای جدول که نتیجه‌اش می‌تواند تعیین‌کننده قهرمان لیگ برتر باشد. همین حساسیت در آستانه بازی با پرسپولیس، خودروسازان را وارد حواشی بسیاری کرده به‌طوری‌که حالا بازیکنان اعتصاب کرده‌اند و اختلافات داخلی در این تیم شکل گرفته است.

باشگاه پیکان در بیانیه منتشره، مدعی شده بود بازیکنان پیکان با احتساب حق فدراسیون تا به حال حدود 61 درصد دریافتی داشته‌اند. از سوی دیگر، تعدادی از اعضای کادرفنی و تیم، بالغ بر ۷۰ درصد از قراردادشان را از باشگاه دریافت کرده‌اند که با احتساب ۱۰درصد جریمه به دلیل کسب نتایج ضعیف طی هفته‌های گذشته، اکثر بازیکنان تیم فوتبال بین 70 تا 80 درصد از قرارداد خود را تسویه کرده‌اند.

هرچه در اخبار و رسانه‌ها جست‌وجو کردیم اطلاعیه و خبری مبنی‌بر این جریمه 10 درصدی طی هفته‌های گذشته پیدا نکردیم. تنها جریمه 10 درصدی این باشگاه مربوط به قبل از هفته سیزدهم لیگ برتر بود. در آن زمان این باشگاه، بازیکنان و اعضای تیم را به دلیل کسب نتایج ضعیف جریمه تعلیقی کرد و مدعی شد در صورت بهبود نتایج این جریمه بخشیده خواهد شد.

با یک بررسی ساده در نتایج تیم پیکان متوجه شدیم این تیم بعد از این جریمه تعلیقی، با پرسپولیس بازی کرد و به تساوی رسید و پس از آن سپاهان را شکست داد و در همان زمان این جریمه با توجه به این نتایج بخشیده شد. پس باشگاه نمی‌تواند به جریمه‌ای که خودش آن را بخشیده بود استناد کند.

 به این ترتیب باز هم دریافتی بازیکنان به 80 درصد نمی‌رسید. از طرفی در آستانه نوروز هم پولی به باشگاه تزریق شد که چون مبلغ کمی بود فقط بین آنهایی که قرارداد پایین دارند تقسیم شد و درواقع دریافتی قراردادهای مبلغ پایین حدود 5 درصدی بیشتر از سایرین است و می‌توان با توجه به جمیع جهات مدعی شد اعضای تیم پیکان بین 55 تا 70 درصد دریافتی داشتند که تعداد آنهایی که بیشتر گرفتند براساس برخی شنیده‌ها حدود 10 نفر بود و البته با احتساب پول جدیدی که در دستورکار کارخانه قرار گرفت، در آستانه بازی مهم با پرسپولیس بیشتر می‌شود.