پنجشنبه نهم فروردین ماه

جلالی: مشکل فوتبال متولی آن است

کارشناس فوتبال ایران گفت: تا قبل از جام‌جهانی قطر خیلی کیفیت رقابت‌های لیگ برتر بالا و خوب نبود و بعضا بازی‌هایی که انجام می‌شدند چنگی به دل نمی‌زد اما بعد از آن شهد کیفیت مناسب لیگ بودیم.

مجید جلالی در گفت ‌و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: بعد جام جهانی لیگ متحول شد. حتی برخی تیم‌هایی که در جام‌جهانی نماینده‌ای نداشتند روزبه‌روز بهتر هم شدند؛ چرا که از این فرصت تعطیلات استفاده کرده و خود را هماهنگ کردند. به همین دلیل تنور رقابت‌ها داغ شده و مسابقات باشگاهی جذاب‌تر و گرم‌تر از همیشه دنبال شود.

وی با اشاره به حواشی اخیر در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: سال‌های سال است که فوتبال دست فوتبالی‌ها نیست. ضمن این مسائلی که امروزه مطرح می‌شود بخش زیادی از آن به فضای رقابتی مربوط می‌شود که بین تیم‌های مدعی ایجاد شده و بالاخره در این فضای رقابتی هر موضوعی را می‌توان طرح کرد. مقوله بودن یا نبودن تماشاگر می‌تواند تاثیر‌گذار باشد و من آن را تایید می‌کنم اما اگر بخواهیم از نظر کیفیت، این بازی را در نظر بگیریم مطمئن باشید همان پیکان هم اگر در آزادی بازی کند می‌تواند بهتر بازی کند تا اینکه بخواهد در دستگردی از پرسپولیس میزبانی کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به این که متوليان فوتبال توانایی و اقتدار لازم را ندارند تاکید کرد: متولی فوتبال ما به دلایل مختلف سال‌هاست که اقتداری که باید داشته باشد را ندارد. البته یک بخشی از این موضوع تاکید می‌کنم به دلایل مختلف فوتبال هم ارتباطی نداشته و اصلا دست فدراسیون نیست. اما اگر این اقتدار بود شما مطمئن باشید که به‌طور مثال جنجال‌های کنار زمین و همین حواشی که در فوتبال دارد به وجود می‌آید یا دعواهای بین باشگاه‌ها و بین مربیان و نیمکت‌ها می‌توانست سال‌ها پیش از بین برود. وقتی اهرم‌هایی که به کار می‌برند ناکارآمد است طبیعی است که چنین اتفاقاتی بیفتد و می‌بینید که سال‌به‌سال هم اوضاع بدتر می‌شود.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی