پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

شادی پیروزی امیری در اردوی بوکس ایران

در پنجمین روز از مسابقات بوکس قهرمانی جهان پوریا امیری نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست ۵ بر صفر نماینده قرقیزستان موفق شد اولین پیروزی خود را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: امیری روز دوشنبه(۱۸ اردیبهشت‌) باید به مصاف بوکسور ارمنستان خواهد رفت.

امروز در ششمین روز این رقابت‌ها، مبارزات وزن‌های ۶۳.۵، ۶۷ و ۷۱ کیلوگرم پیگیری خواهد شد که علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نماینده کشورمان است. حبیبی‌نژاد در اولین دیدار رو در روی نماینده آذربایجان قرار می‌گیرد.

پیش از این امین مجنونی در وزن ۸۶ کیلوگرم و میثم قشلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم در اولین دیدارهای خود مغلوب شدند و از دور مسابقات کنار رفتند. عبدالمالکی هم که در دور اول پیروز شده بود امروز مقابل نماینده ارمنستان شکست خورد و حذف شد. دانیال شه بخش نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم که در دیدار اول بوکسور تاجیکی را شکست داده دوشنبه باید به مصاف بوکسور بلغارستانی برود..

هدایت این نفرات برعهده همایون امیری و محمود نهتانی به عنوان مربی است.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور در ۱۳ وزن از روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز و به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌های جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰ هزار دلار، به نفر دوم ۱۰۰ هزار دلار و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.