پنجشنبه سی ام فروردین ماه
پیکان شجاعانه بازی کرد؛

صدرنشینی با حرف و حدیث!

مسئولان لیگ مانند بازی دومینو، زحمات یکساله خود را زیر سوال بردند. آنها به جای اقناع کردن مردم باید با شجاعت به اجرای عدالت و مساوات تن می دادند!

حیف از این همه تلاش دست اندرکاران سازمان‌ لیگ، که با دخالت برخی افراد دیداری که می توانست با آرامش برگزار شود به یک جنجال رسانه ای و فوتبالی مبدل شد!

دیروز به یک باره اعلام شد که بازی در آزادی برگزار نمی شود. مردمی که بلیت خریداری کرده بودند، به یک باره شوکه شدند و همه چیز به هم ریخت.

دخالت وزیر ورزش آب رفته را بجوی بازگرداند، ‌اما این سوال باقی ماند که چرا در مسائل ساده و پیش پا افتاده هم دست به دامان مدیران ارشد ورزش می شویم؟

کاش این مسائل پیش نمی آمد و حداقل در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی بازی برگزار می شد.

این عدالت نیست که ‌پیکان در یک بازی خانگی، حریف از بیست هزار تماشاگر برخوردار و مناقشه ای تازه ایجاد شود و... حسینی و شاگردانش را باید ستود.

آنها با فهم و درک درست از نقاط ضعف و قوت حریف، چینش درستی در گستره زمین داشتند.

گام گذاشتن در بازی درگیرانه و فیزیکی و با دفاع منطقی و دل سپردن به ضد حملات ناگهانی و خارج شدن از لاک دفاعی در مقاطع مختلف از جمله استراتژی پیکان بود.

حسینی با جوانان با انگیزه اش و با هماهنگی کاظمی، نوروزی فرد، بدرقه و طاهر در امور دفاعی و دوندگی لطفی، آزاده و ثابت ایمانی اساس کار شاگردان گل محمدی را در فاز هجومی مختل کرده بودند.

راه نفوذ از کناره ها مسدود شده بود و صادقی و ترابی و امیری راهی به دروازه نیافتند. در این گیرو دار پرسپولیسی ها به حوادث و اشتباهات دفاعی حریف دل سپرده بودند.

این پایداری خود روسازان تا پانزده دقیقه پایانی تداوم یافت و بن بست تاکتیکی با تعویض های یحیی گشوده شد. ورود عبدی و پریرا و عالیشاه کلید گشایش بازی بود.

قدری سرعت در تهاجم افزایش یافت. عرض دادن به بازی و ایجاد شکاف در عمق دفاع پیکان در دستور کار قرار گرفت.

تنها گل بازی از این تاکتیک بدست آمدو با ضربه پنالتی ترابی پرسپولیس به صدر بازگشت.

حالا در فاصله دو هفته تا پایان لیگ، رقابتها به اوج رسیده است. پرسپولیس، سپاهان و استقلال مثلث مدعیان در بالای جدول را تشکیل داده اند.

در پایین جدول هم نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان و ‌مس کرمان برای بقا می جنگند. سقوط نفت مسجد سلیمان تا حدی قریب الوقوع است و برای سقوط تیم بعدی رقابت‌ها وارد فاز حساسی شده است.

انتظار می رود دو هفته پایانی که همزمان خواهد بود با نظارت و چینش مناسب داوران و همکاری باشگاه‌ها و هواداران برگزار شود وفصل فوتبالی به شکلی آبرومندانه ختم به خیر شود!

نویسنده: احمد میرزاییان