چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نخستین مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال بانوان

آزمون و خطا پایان می یابد؟

فدراسیون بسکتبال سرانجام به این نتیجه رسید که سکان هدایت تیم ملی بسکتبال بانوان را به مربی خارجی بسپارد. نام مربی جدید کاپوجیانی از کشور یونان است.

هرچند که از سوی فدراسیون به صراحت اعلام نشده که مربی یاد شده در عین حال سکان هدایت یک تیم باشگاهی در یونان را بر عهده دارد اما به نظر می رسد که باید حضور پاره وقت این مربی را تحمل کرد.

فرانک طیاری مربی و کارشناس بسکتبال در اینباره می گوید: شهریور ماه فدراسیون بسکتبال از من خواسته که سمت سرمربیگری تیم ملی را برعهده بگیرم اما به دلایل شخصی از جمله بیماری خواهرم این پیشنهاد را نپذیرفتم.

اعتقاد دارم که آزمون و خطا در امر مربیگری بسکتبال برای بانوان ایرانی باید به پایان می رفت و من امیدوار هستم که با حضور خانم کاپوجیانی کار های سلیقه ای در بسکتبال ما به پایان برسد و طراحی تمرینات جنبه علمی و فنی را به خود بگیرد.

این نخستین بار است که در سطح تیم ملی از یک مربی زن خارجی استفاده می کنیم و امیدوار هستم که دستیاران ایرانی وی بتوانند از دانش و بینش این مربی به نحو مطلوب استفاده کنند.

به هر روی از روز 23 اردیبهشت ماه اردوی آماده سازی با مربی جدید و بازیکنان دعوت شده به شرح ذیل استارت می خورد:

ادنا عیسائیان، معصومه اسماعیل زاده، گلشید امیدیان، دلارام وکیلی، فائزه شهریاری، ناهیده اسدی، کیمیا یزدیان، آیدا گلمحمدی، نگین رسولی پور، پریسا کرمی، نسرین فلاح، شیدا شجاعی، آناهیس خداوردیان، سمیه ثابت زاده و مهلا عابدی نفرات دعوت شده  به اردوی تیم ملی هستند که باید  عصر روز ۲۰ اردیبهشت ساعت ۲۰ در سالن بسکتبال آزادی خود را به سرپرست تیم ملی بانوان معرفی کنند.

ترکیب کادر فنی تیم ملی نیز به شرح زیر است:

فریده هادوی (مدیر تیم‌های ملی)، النی کاپوجیانی (سرمربی)، شایسته متشرعی (مربی)، نیکا بیک‌لیک‌لی (کمک مربی) و فریناز طائرپور (سرپرست).

همچنین نفرات دعوت شده به تیم ملی بسکتبال نوین زنان هم مشخص شدند که این نفرات باید روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۰ خود را در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی به سرپرست تیم ملی معرفی کنند.

ایلناز مظهری، هانیه یاری، حدیثه قسمتی، شمیم نوری، فرناز خدامرادی، زینب غفاری، کیمیا ذره، کمند درستاران، زهرا حاج هاشمی، آیدا ترابی، سوگند احمدی و آتنا جعفرزاده نفرات دعوت شده به تیم ملی بسکتبال نوین زنان هستند.

حامد صادق زاده