جمعه سی و یکم فروردین ماه
دیدار در وقت اضافه

سفیر یونان توپ هدیه گرفت!

یونان روزگاری یکی از تیم های خوب والیبال اروپا بود اما همانند اسپانیا دچار نزول شد تا اینکه در سال های اخیر با راه اندازی لیگ حرفه ای خیزش دوباره ای را آغار کرده اند.

تنها ایرانی شاغل در این کشور باستانی مائده ی برهانی بازیکن سابق تیم ملی بانوان ایران است.

حالا سفیر این کشور در تهران به ملاقات رئیس فدراسیون والیبال کشورمان شتافت تا دلایل موفقیت والیبال ایران را جویا شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: استلیانوس گاوری ایل سفیر یونان ساعاتی پیش با حضور در فدراسیون والیبال ضمن بازدید از تمرینات بدنسازی تیم ملی والیبال ایران، ملاقاتی با محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون داشت و در این دیدار اظهار کرد:  باعث خرسندی من است که رئیس این فدراسیون را ملاقات می‌کنم. علاقه من به رشته بسکتبال است اما والیبال ایران را دنبال و تحسین می‌کنم. شما سال گذشته در لیگ ملت‌ها رتبه هفتم را داشتید و ایران یکی از قدرت‌های بزرگ والیبال دنیا است.

وی ادامه داد: به ایرانی‌ها بابت جایگاهی که والیبال کشورشان به دست آورده است، تبریک می‌گویم. مطمئنم تاثیرات مدیریت شما در جایگاه فعلی والیبال تاثیرگذار بوده است. تلاش، سختکوشی، از پس چالش‌ها برآمدن و سیستمی که پیاده کردید شما را به این جایگاه رسانده است.

گاوری ایل خاطرنشان کرد: براساس آنچه شنیده‌ام شما از سراسر ایران استعدادها را کشف می‌کنید و این باعث رشد و ترقی والیبال شده است. شما پیشرفت فوق‌العاده‌ای در حوزه والیبال داشتید. امیدوارم بتوانیم از تجربیات شما استفاده کنیم و البته رازهای موفقیت خود را به ما هم بگویید.

سفیر یونان با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و کشورش گفت: هر دو کشور دارای مردمی خونگرم هستند. چندین ماه است که در ایران مشغول به کار شدم و دوست دارم اگر وقت آزادی بیابم از مناطق دیدنی ایران بازدید کنم.

وی ادامه داد: از بابت عملکرد ایران در والیبال دنیا بسیار خوشحالم و امیدوارم این اتفاق برای کشور ما هم بیافتد.

دکتر محمدرضا داورزنی ضمن تشکر بابت سخنان سفیر یونان، توضیح داد: در حال حاضر هشت تیم ملی در بخش زنان و مردان والیبال سالنی داریم و باید به این تعداد تیم‌های ساحلی را هم اضافه کرد. 6 تیم شامل زیر 16 سال پسر، نوجوانان پسر، جوانان پسر، بزرگسالان، زیر 16 سال دختر و تیم ملی زنان در قالب اردوهای آماده سازی در کمپ تیم های ملی حضور دارند. نماینده باشگاه‌های مردان ایران هم برای حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا آماده می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص استعدادیابی بازیکنان عنوان کرد: کار استعدادیابی هر سال انجام می شود و و سالانه حدود هزار نفر استعدادیابی می‌شوند.

داورزنی در پاسخ به درخواست سفیر یونان برای بیان رازهای موفقیت والیبال ایران به شوخی گفت: شما هم در حوزه بسکتبال قدرتمند هستید و رازهای موفقیت در این رشته را به ما یاد دهید و ما از ترفندهای موفقیت والیبال خواهیم گفت.

وحید مرادی نایب رئیس و میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در این دیدار حضور داشتند و در پایان توپ والیبالی که از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی امضا شده بود، به عنوان یادگاری به سفیر یونان اهدا شد.