جمعه دهم فروردین ماه
از نگاهی دیگر

پرسپولیس برد تا حساسیت دو چندان شود

گل دقیقه 80 تیم پرسپولیس از روی نقطه پنالتی فقط به کسب سه امتیاز برای این تیم را در بر نداشت، این گل خط بطلانی بود بر حاشیه های ساخته شده از سوی برخی ها بود که قصد داشتند تا روز های پایانی لیگ را به گونه دیگری جلوه دهند.

اما پرسپولیس این بازی را به سود خود تمام کرد تا حساسیت در بالای جدول جهت تکیه زدن بر سکوی قهرمانی دو چندان شود.

اگر بخواهیم دیدار پرسپولیس با پیکان را از زاویه دیگر به بحث بکشیم، باید گفت: پرسپولیس با گل محمدی بر اساس هوشمندی به پیروزی رسید و پیکان بر اساس تدابیر غلط تاکتیکی تیم خود بازنده شد.

پیکان از ابتدا به دنبال یک امتیاز بازی بود، از این رو مقابل دروازه خودی دو لایه خط دفاعی را در آرایش تیمش داشت. اشتباه پیکانی ها بر این بود که لایه های دفاعی باید در زمین خودی استقرار می یافتند.

باقی ماندن لایه های دفاعی در زمین خودی نه تنها ارتباط با مهاجمان را کم رنگ می ساخت، بلکه این فرصت را برای پرسپولیس ایجاد می کرد تا با فضا دادن در تمام سطوح زمین، عملا دفاع پیچیده و در هم گره خورده پیکان را دچار دردسر و بعضا با شکاف مواجه سازد.

تعویض های گل محمدی که هوشمندانه صورت گرفت، حتی پیکان را از خواب بیدار نکرد تا تغییراتی را در سیستم بازی خود ایجاد سازد، گل محمدی با فراخوانی پریرا این شرایط را ایجاد کرد تا قلب و عمق دفاع پیکان مورد هدف قرار بگیرد که این تصمیم مثمر ثمر واقع شد.

چند حرکت از پریرا و چند نفوذ از صادقی و کوبیدن ترابی به قلب دفاع پیکان گره ها را باز کرد تا خط دفاع پیکان مرتکب اولین و آخرین اشتباه شود. پایان این اشتباه قبول شکست یک بر صفر پیکان، مقابل پرسپولیس بود گرچه گل این بازی از روی نقطه پنالتی به دست آمد.

نویسنده: اکبر عزیزی