پنجشنبه سی ام فروردین ماه
بازتاب درخشش هاکی بازان دختر ایران

هاکی یخ اسکی کشور را آب کرد!

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک با نتایج پر گل تیم های هند، کویت، قرقیزستان، امارات و سنگاپور را شکست داد و در بازی نهایی در رقابتی سنگین و نفس گیر با نتیجه سه بر یک در برابر تایلند مغلوب شد.

نایب قهرمانی تیم هاکی روی یخ ایران بازتاب  داخلی وسیعی داشت. پخش مسابقه پایانی مقابل تایلند از شبکه ورزش باعث شد تا دوستداران این ورزش مهیج با هنر های نهفته در هاکی روی یخ آشنا شوند.

سخنگوی دولت نایب قهرمانی تیم ایران را همسنگ طلا دانست و برخی از مقامات دیگر نیز موفقیت هاکی بازان را تبریک گفته اند.

بد نیست بدانیم که اسکیت از سال 1357 به طور تفریحی در کشور ما رواج پیدا کرد اما نخستین تیم ملی هاکی روی یخ در سال 2016 تشکیل شد. این ورزش زیرمجموعه فدراسیون اسکی محسوب می شود شاید هاکی بازان اسکی کشورمان را از یخ زدگی نجات دهند.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام‌نیا، دیبا فرزام‌نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی بازیکنان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

فرزاد هوشیدری ‌و اعظم سنایی، سرمربی و مربی تیم ملی و اوویس حسن‌زاده نیز به عنوان مدیر، تیم‌ ملی کاروان اعزامی را همراهی می‌کنند.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب