جمعه سی و یکم فروردین ماه
مقابله تاکتیکی آنچلوتی و گواردیولا در مستطیل سبز؛

رئال حریف سیتی نشد!

بازی کلاسیک و سراسر تهاجمی رئال و سیتی در برنابئو در مرحله نیمه نهایی فوتبال اروپا یک کلاس آموزشی بود که همه را به وجد آورد.

رویارویی آنچلوتی و گواردیولا در ورزشگاه خانگی رئالی ها دیدنی از آب در آمد. این دو با آنالیز درست و با فهم تاکتیکی دو شیوه متفاوت را برگزیده بودند.

آنها نفرات خود را بسان مهره های شطرنج در مستطیل سبز جانمایی کرده بودند.  واگذاری مالکیت توپ به سیتی زنها و دل سپردن به ضد حملات و انتقال بازی به عمق دفاع حریف از جمله تدابیر رئالی ها بود تا با ضربات بنزما و سرعت انفجاری وینیسوس به هدف برسند.

در سی دقیقه ابتدایی اگر چه هالند مهاجم تنومند سیتی ها در کمند رودریگر و آلابا اسیر شده بود ، اما آنها صاحب چهار موقعیت گل شدند.

ایستادگی کورتوا و هوشیاری او اجازه گلزنی به شاگردان گواردیولا نداد.

جالب اینکه رئال با صبوری و طمانینه بازی را اداره کرد و در دقیقه ۳۶ در یک ضد حمله برق آسا و با شلیک‌تماشایی وینیسیوس برزیلی دروازه هموطنش( ادرسون )را فتح کرد.

در وقت نخست تقابل همراه با خشونت گریلیش و کارواخال در جناح راست و رویارویی گوندوگان و سیلوا با کاماوینگا و رودریگر در جناح چپ و مرکز زمین دیدنی بود.

رئال در وقت نخست تنها یک موقعیت گل داشت و سیتی ینج بار صاحب فرصت گلزنی شد. مالکیت ۶۲ درصدی سیتی ها در زمین حریف هم در نوع خود جالب بود.

در وقت دوم سیتی از تهاجمات بی وقفه صرف نظر کرد و با حفظ ابتکار عمل در میانه میدان در صدد رخنه در دفاع حریف بر آمد.

سیلوا و گریلیش  دو وینگر کناری  بارها از جناحین هالند و دی بروینه را صاحب موقعیت کردند.

شلیک  استثنایی دی بروبنه که از پاس سیلوا بدست آمد بالاخره دروازه کورتوا را گشود و سکوت و خاموشی محض را در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو حاکم کرد.

از نکات برجسته این دیدار برخوردها و خشونت های متعدد بازیکنان دو تیم بود که داور این دیدار به سادگی از کنار آن عبور کرد و نشان داد وجود وی ای آر هم حلال مشکلات فوتبال و قضاوت مسابقات بزرگ‌نیست.

در واقع وجود سلائق داوری و تیم همراه در اتاق وی ای آر حاکم مطلق و تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

در وقت نخست برخورد خشن رودیگر با گوندوگان می توانست حکم اخراج رودیگر را به همراه داشته باشد اما داور حتی خطای ساده هم نگرفت.

جدال و  برخوردهای متعدد گریلیش و کارواخال در جناح راست اساس کار تیمی هر دو طرف را مختل کرده بود، اما قاضی میدان حتی از دادن کارت زرد به این دو امتناع کرد و... این تساوی تا حدی مورد رضایت سیتیزنها قرار گرفت.

گواردیولا و منچستر سیتی چهارشنبه آینده در زمین خودی میزبان آنچلوتی و رئالی ها خواهند بود.

بر روی کاغذ و شرایط بازی خانگی همه چیز به سود سیتی ها است.اما رئال نشان داده در بازی‌های بزرگ‌ همواره نمایشی خیره کننده و غیر باور داشته است.

نویسنده: احمد میرزاییان